کل نماهای صفحه

۱۶ مهر ۱۳۹۴

تهدید ترکیه به قطع واردات گاز از روسیه

رئیس جمهور ترکیه با تشدید تنش های آنکار با مسکو بر سر بحران سوریه هشدار داد در صورتی که لازم باشد واردات گاز از روسیه را قطع خواهد کرد.
 به گزارش مشرق، رویترز اعلام کرد:  رئیس جمهور ترکیه با تشدید تنش ها با روسیه بر سر بحران سوریه هشدار داد در صورتی که  لازم باشد واردات گاز از روسیه را قطع خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان که عازم سفری رسمی به ژاپن شده گفت: نمی توانیم وضعیت فعلی را بپذیریم، توضیحات روسیه درباره نقض های حریم هوایی ترکیه متقاعد کننده نیست.

وی افزود: مکان های دیگری برای تامین گاز طبعیی وجود دارد و کشورهای دیگری برای ساخت راکتور هسته ای وجود دارند. جنگنده های روس طی روزهای اخیر دوباره حریم هوایی ترکیه را نقض کردند، روسیه از هفته گذشته عملیات هوایی گسترده ای علیه مواضع داعش(شما بخوانيد ارتش آزاد ورزمندگان وطن پرست سوري) در سوریه آغاز کرده است.

ترکیه در سال 2013 سفارش ساخت اولین راکتور هسته ای خود را به شرکت دولتی روس اتم داد.

اردوغان اعلام کرد: ما بزرگترین مصرف کننده گاز روسیه هستیم و از دست دادن ترکیه ضرر بزرگی برای مسکو خواهد بود. در صورت نیاز ترکیه می تواند گاز طبیعی خود را از مکان های مختلفی تامین کند.

ترکیه بیش از 60 درصد از گاز مصرفی خود را از روسیه دریافت می کند، این کشور همچنین سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز از ایران وارد می کند
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر