کل نماهای صفحه

۲۵ مهر ۱۳۹۴

سفر اشتاين ماير به ايران تحت حاكميت ملاها ودرخواست عفو بین​الملل شاخه آلمان از اشتاین​مایر

درخواست عفو بین​الملل شاخه آلمان از اشتاین​مایر
روت یوتنر، کارشناس امور ایران در سازمان عفو بین​الملل شاخه آلمان می​گوید، عفو بین<الملل انتظار دارد که آقای اشتاین​مایر "سرکوب منتقدین، فشار به جامعه مدنی و اشکالات نظام قضائی این کشور" را مطرح کند.
روت یوتنر، کارشناس امور ایران در سازمان عفو بین​الملل شاخه آلمان روت یوتنر، کارشناس امور ایران در سازمان عفو بین​الملل شاخه آلمان
خانم روت تاکید می​کند وزیر خارجه آلمان در دیدار با مقامات ایرانی به‌ویژه افزایش تعداد اعدام​ها در ایران را صریحا یادآور شود و درباره سرنوشت زندانیان سیاسی از مقامات رسمی ایران بپرسد.
بیشتر بخوانید: سفر وزیر خارجه آلمان به تهران؛ رایزنی بر سر سوریه
این کارشناس ادامه می​دهد: «عفو بین​الملل با سرنوشت کسانی چون امید علی​شناس و آسو رستمی فعالین مدنی زندانی در اوین برای افکارعمومی آلمان اطلاع رسانی می​کند و بلادرنگ خواستار آزادی آنان شده است. آنان بی‌گناه و ناعادلانه در دادگاه به حبس طویل​المدت محکوم شدند.»

روت یوتنر، کارشناس امور ایران سازمان عفو بین​الملل آلمان به این پرسش دویچه وله که عادی شدن مناسبات ایران با غرب چه تاثیر مثبتی می​تواند بر وضعیت حقوق بشر در ایران بگذارد، چنین پاسخ می​دهد: «برداشته شدن گام به گام تحریم​ها نشان می​دهد که مناسبات سیاسی و اقتصادی توسعه می​یابد. این مسئله شرایط جدیدی را بوجود آورده است تا از دولت ایران خواسته شود که حقوق بشررا رعایت کند. اشتاین مایر باید این پیام را به مقامات ایرانی بدهد که مناسبات اقتصادی و سیاسی آلمان با ایران زمانی توسعه خواهد یافت که دولت ایران به سیاست​های کنونی سرکوب داخلی پایان دهد و وضعیت حقوق بشر را بهبود و اصلاحاتی را که تابحال وعده داده را عملی کند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر