کل نماهای صفحه

۲۲ آبان ۱۳۹۵

نفوذی آمریکا (کری) در تیمی که خامنه ای بعنوان تیم مذاکره کننده هسته مشخص کرده بودعبدالرسول دری اصفهانی کیست؟

نفوذی آمریکا (کری) در تیمی که خامنه ای بعنوان تیم مذاکره کننده هسته مشخص کرده بودعبدالرسول دری اصفهانی کیست؟
 

عبدالرسول دری اصفهانی 
قبل از انقلاب در خزانه داری آمریکا کار میکرد میگویند در همان زمان بعنوان جاسوس به استخدام آمریکا در آمد


نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: "دری اصفهانی" در تیم مذاکره کننده زیر مجموعه تیم بعیدی نژاد بود و هنگامی که به وی مشکوک می‌شوند، زمانی که قصد فرار به کانادا داشته در پروازی که در ترکیه و همراه آقای ظریف بوده، دستگیر می‌شود.
این نماینده مجلس تاکید کرد: آقای دری اصفهانی در تیم مذاکره کننده زیر مجموعه تیم آقای بعیدی نژاد بود و هنگامی که به وی مشکوک می‌شوند، زمانی که قصد فرار به کانادا داشته است در پروازی که در ترکیه و همراه آقای ظریف بوده است، دستگیر می شود.
رجا نیوز
دری اصفهانی نماینده بانک مرکزی و مسئول امور بانکی تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با گروه ۵+۱ و یکی از کارکنان ستاد اجرای برجام است.
امرداد ماه ۱۳۹۵ رسانه ها خبر از دستگیری وی به اتهام جاسوسی را منتشر کردند.[۱] پیشتر وی از رئیس جمهور حسن روحانی، نشان درجه سه خدمت دریافت کرده بود.
بر اساس گزارش های منتشره دری اصفهانی قبل از انقلاب با کمیته خزانه داری آمریکا کار می کرد و مسئولیت کمیته بخش مربوط به انگلیس را بر عهده داشته است. پس از انقلاب، در وزارت دفاع ایران استخدام و مسئولیت بخش مطالبات ایران از آمریکا را بر عهده می گیرد.
بعد از مدتی وزارت دفاع در می یابد که در محاکم و دعاوی بین ایران و آمریکا، به رغم مستندات و مدارک قوی، به علت عدم ارائه دفاعیات لازم آرای صادره به نفع آمریکا است به همین جهت از وزارت دفاع اخراج و به کانادا می رود.
در دولت یازدهم به ایران بازگشته و بعنوان مشاور ولی الله سیف مشغول به کار می شود.
وی در جریان مذاکرات و برجام، بعنوان زیر مجموعه تیم حمید بعیدی نژاد رئیس تیم ایرانی در مذاکرات کارشناسی ، فعالیت می کرد.

عبدالرسول دری اصفهانی

عبدالرسول دری اصفهانی ایرانی دو تابعیتی به اتهام جاسوسی بازداشت شد و خبر بازداشت عبدالرسول دری اصفهانی توسط حمید رسایی لو رفت.
عبدالرسول دری اصفهانی فرد دو تابعیتی بازداشت شده، علاوه بر فعالیت های اقتصادی دولتی و خصوصی، “مسئول یکی از کمیته‌های مهم هیئت مذاکره کننده” و “نماینده بانک مرکزی” در این تیم بوده است یعنی همان کسی که قرار بود با مشورت خودش درباره مفاد برجام در لغو تحریمها به تیم مذاکره کننده جهت دهی کند.
عبدالرسول دری اصفهانی کیست؟+خبر بازداشت به اتهام جاسوسی
عبدالرسول دری اصفهانی کیست؟+خبر بازداشت به اتهام جاسوسی
یکی از عناوین اتهامی عبدالرسول دری اصفهانی، دریافت حقوق از موسسات امریکایی و انگلیسی (ماهانه ۷۰۰۰ پوند معادل ۳۵ میلیون تومان) در ازای تلاش های وی است. علاوه بر همه این مبالغ دریافتی، وی از نگاه سخنگوی دولت، از ذخایر نظام هم بوده است (یعنی حقوق نجومی می گرفته).
عبدالرسول دری اصفهانی، فردی غیر بانکی با سابقه حسابداری در نهادهای انگلیسی و کانادایی! وی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد حسابداری از دانشگاه نفت است.
دری، البته سابقه عضویت در جامعه و انجمن حسابداران خبره ایران، عضویت پیوسته در انجمن حسابداران خبره انگلستان و ولز (ICAEW) و عضویت در انجمن حسابداران خبره اُنتاریو در کانادا (CICA) را در رزومه دارد و اکنون مدتی است که عضو هیات مدیره بانک سامان است!
عبدالرسول دری اصفهانی کیست؟+خبر بازداشت به اتهام جاسوسی
وی در دوره تحریمها بانک سامان در حوزه پرداختهای کالاهای اساسی و دارو نقش اساسی پیدا کرد. این البته به لطف ارتباطات ویژه خارجی هیات مدیره بانک سامان است.
دری اصفهانی دارای پاسپورت کاناداست و در حال حاضر مدیر شرکت دارویی UNIVERSAL HEALTH AND PHARMA PRIVATE LIMITED در تورنتو است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر