کل نماهای صفحه

۲۹ آبان ۱۳۹۵

گرفتن اعتراف‌های اجباری با توسل به‌شکنجه از زندانیان توسط رژیم آخوندی - بیانیه عفو‌بین‌الملل

بیانیه عفو‌بین‌الملل: محکومیت اعدام‌های فزاینده وخودسرانه و گرفتن اعتراف‌های اجباری با توسل به‌شکنجه از زندانیان توسط رژیم آخوندی

عفو بین‌الملل طی بیانیه‌یی تبلیغات رژیم آخوندی علیه محکومان به اعدام در کشور را محکوم کرد و آن را تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی از چگونگی روند محاکمه اعدام‌شدگان خواند.
عفو بین‌الملل با اشاره به اعدام 25تن از هموطنان اهل سنت در روز ۱۲ مرداد افزود: رسانه‌های رژیم ایران اقدام به پخش ویدیوهای زیادی از اعترافهای اعدام‌شدگان کرده‌اند تا افکار عمومی را قانع کنند که آنها «گناهکار» بوده‌اند، اما این واقعیت را نمی‌توان پنهان کرد که اعدام‌شدگان در دادگاههای به‌شدت «ناعادلانه» محاکمه شده و حکم اعدام دریافت کرده‌اند.
عفو بین‌الملل افزود: رژیم ایران هیچ توجیهی برای اخذ اعترافهای اجباری از طریق شکنجه و سپس انتشار آنها به این شکل منزجرکننده ندارند.
شهرام احمدی، یکی از این اعدام‌شدگان عنوان کرده بود در یک دادگاه «پنج دقیقه‌یی» به اعدام محکوم شده و اجازه دفاع و دسترسی به وکیل را «نداشته» است.
عفو بین‌الملل در اطلاعیه دیگری، خواستار فشار به رژیم آخوندی برای آزادی هشت زندانی سیاسی شد که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر