کل نماهای صفحه

۱۱ آبان ۱۳۹۵

گزارشی از عملیات آزادسازی حلب

گزارشی از عملیات آزادسازی حلب


برای اولین بار بعد از پنج سال که از درگیریها در حلب می‌گذرد گروه‌های رزمنده سوری وارد مناطق محله‌های غربی حلب شدند.

این رویداد بسیار برجسته‌یی است که در غرب حلب اتفاق می‌افتد.

رزمندگان اعلام کردند وارد منطقه حلب جدید شده‌اند. این منطقه اولین محله در غرب حلب است.

این پیشرویها بعد از آن صورت گرفت که رزمندگان روستای منیان، کارخانه کارتن سازی و چندین موضع دیگر را در ورودی غرب حلب به تصرف خود درآوردند.

در محور دوم در جنوب غرب این شهر، رزمندگان با یک انفجار در مواضع ارتش اسد و شبه‌نظامیان، تهاجم خود را به مجتمع مسکونی 3000 دستگاه، آکادمی مهندسی رزمی اسد به‌عنوان قلعه ارتش اسد و شبه‌نظامیانش در غرب حلب با به‌کار گیری انواع تسلیحات شروع کردند.

همزمان، در داخل حلب که تحت محاصره است گروه‌های رزمنده گفتند برای آمادگی جهت شروع درهم شکستن محاصره حلب از داخل آن، در یک شورای نظامی و تحت فرماندهی واحدی متحد شده‌اند.

این در حالی است که حرکت رزمندگان در داخل حلب مشروط به پیروزی رزمندگانی است که از خارج حلب عملیات خود را شروع کرده‌اند.

قرار است که سرنوشت این شهر طی روزهای آینده مشخص شود، شهری که چندین ماه است در محاصره عناصر اسد قرار گرفته است.

در ارتباط با آخرین رویدادهای اخیر حلب گزارشگر الجزیره روز دوشنبه 10 آبان 95 گفت:

به‌رغم این‌که رسانه‌های رژیم اسد اعلام کرده‌اند روستای منیان در غرب حلب را تصرف کرده‌اند، ارتش فتح و گروه‌های رزمنده می‌گویند مرحله اول عملیات در هم شکستن محاصره حلب تمام شده و هم‌اکنون رزمندگان مسلح منطقه ضاحیه اسد را که در مجاورت آکادمی نظامی، یکی از مهم‌ترین مراکز نظامی اسد در ورودی حلب است را به‌طور کامل در کنترل خود دارند.

گروه‌های رزمنده در روستای منیان حضور دارند، این روستا در حومه حلب نیست بلکه در مجاورت محله حلب جدید است. این محله از اولین محله‌ها در غرب حلب است که اپوزیسیون مسلح می‌خواهد نفوذ بیشتری به آن بکند.

همچنین ضاحیه اسد دارای اهمیت استراتژیکی است و این امکان را به گروه‌های مسلح می‌دهد که بتوانند عملیاتشان را به منطقه 3000 دستگاه منتقل کنند.

گروه‌های رزمنده می‌خواهند دامنه کنترل خودشان را از محله‌های غرب حلب به شرق این شهر منتقل کنند.

ارتش فتح در اطلاعیه‌یی اعلام کرد، چندین محله در غرب حلب مناطق نظامی است. این محله‌ها عبارتند از سیف الدوله، عامریه و حمدانیه. این اعلام نشان می‌دهد رزمندگان می‌خواهند مناطق غرب حلب را به شرق آن متصل کنند.

بعد از تصرف مجتمع مسکونی 1070 به‌دست رزمندگان، پیشروی به سوی مجتمع مسکونی 3000 در راستای درهم شکستن محاصره شرق حلب ادامه دارد. رزمندگان با انتخاب این محور برای تهاجم به عناصر اسد قصد دارند دست به کارهای غافلگیرانه بزنند، رژیم اسد در عمل قدرت نظامی‌اش را از دست داده است.

رزمندگان با ورود به این مناطق وارد عملیاتی سخت‌تر و طولانی‌تر می‌شوند چرا که در این مناطق جنگ خیابانی شروع خواهد شد، در این مناطق بمبارانها و به‌کارگیری تسلیحات سنگین کم خواهد بود ولی درگیریها بصورت جنگ خیابانی پیش خواهد رفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر