کل نماهای صفحه

۷ بهمن ۱۳۹۶

کشتی مطلا بر اقیانوس فقر توده‌ها!


کشتی مطلا بر اقیانوس فقر توده‌ها!



«سازنده کشتی مطلا می‌توانست پول خود را صرف عیاشی و گردشگری کند اما صرف قرآن کرده / اگر فقرا فقیر هستند، به‌خاطر قرآن نوشتن نیست، برای آن است که برخی گردن کلفتها زکات نمی‌پردازند.» .

سایت حکومتی انتخاب ـ ۲بهمن ۹۶
                                                     ***این بخشی از افاضات آخوند اراکی، عضو جامعه مدرسین و به‌اصطلاح دبیرکل مجمع تقریب مذاهب است. او مشابه این حرفها را وقتی بر زبان رانده که موج عظیمی از انتقادات علیه ساختن کشتی مطلای مزین به آیات قران با پول‌های بادآورده به راه افتاد؛ یعنی آش آن‌قدر شور شد که صدای خود رژیمی‌ها هم در آمد و نوشتند:
«کشتی‌یی که نه می‌شود سوارش شد، نه می‌توان از قرآن آن استفاده کرد و فقط روی اعصاب مردمی است که با چند گرم از این کشتی زندگی‌شان زیر و رو می‌شود. مگر در تفکر الهی طلا و نقره چقدر ارزشمند است که شما با طلا تعظیم شعائر می‌کنید؟ 

خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: اگر (تمکّن کفّار از مواهب مادی) سبب نمی‌شد که همه مردم امت واحد (گمراهی) شوند، ما برای کسانی که به (خداوند) رحمان کافر می‌شدند خانه‌هایی قرار می‌دادیم با سقف‌هایی از نقره و نردبانهایی که از آن بالا روند. (زخرف ۳۳) 

خب این کار اگر ارزشمند بود که خدا برای کفار نمی‌کرد!؟ اگر سقف خانه طلا و نقره در این دنیا برای کسی تعظیم محسوب می‌شود که خدا نعوذ بالله خودش تعظیم کفار نمی‌کند! اتفاقاً باید می‌فرمود سقف خانه پیامبر (ص) را از طلا می‌ساختم (تعظیم شعائر)، نه این‌که درست برعکس! آدم از تعجب شاخ در می‌آورد که آقایان دقیقاً خود قرآن که سوره زخرف در آن است را به همان شکل تعظیم می‌کنند!» .

یا
«مردم نان ندارند قرآن مطلا رونمایی می‌شود! خوب شد مشخص شد از قم تا تهران از علما تا زعما همه ماشاالله از درد مردم بی‌اطلاعند.» .

سایت حکومتی صراط ـ ۱بهمن ۹۶
                                                       ***بله که بی‌اطلاعند. یا نه اطلاع دارند ولی... 
آری، ساخت این کشتی در حالی صورت می‌گیرد که اختلاف فاحش طبقاتی بین اقلیت ۴درصدی و اکثریت ۹۶ درصدی بیداد می‌کند و بختک فقر غیرقابل تصور، نفس گرسنگان، پابرهنگان و نیازمندان به نان بخور و نمیر را بند آورده است. بازدید حسن روحانی از این کشتی نیز نشان داد که سردمداران این حکومت در نمک‌پاشی بر زخمهای مردم محروم با یکدیگر همدست و همکاسه هستند. آنها در شرایطی به رونمایی از این به‌اصطلاح آثار هنری می‌پردازند که فقر و فاقة فاحش توده‌های به جان آمده مردم را به قیام و اعتراض برانگیخته است.

در سال گذشته نیز بزرگترین قرآن طلا و نقره جهان با وزن ۱۰۰کیلوگرم ساخته شد اما این حجم از مخالفتها را به‌دنبال نداشت. حال قیام توده‌ها باعث شده که زبانها باز شود و افرادی از همین رژیم نیز به خود جرأت بدهند و بخشی از واقعیت را بیان کنند اما سقف دیدگاه آنان نیز مانند آخوند اراکی این است که برای مقابله با فقر باید اغنیا و چپاولگران (همین سردمداران رژیم) لطف کرده و مقداری از پول خود را به‌عنوان زکات به فقرا بپردازند! اما باید گفت: حنای این‌ دجالگریها دیگر رنگی ندارد. زمان دخیل بستن به اینگونه «سفینه‌های نجات» و شیادی حول آن گذشته است. زود است که تمامیت رژیم در اقیانوس خشم مردم محروم و قیام‌کنندگان خستگی‌ناپذیر غرق شود و نیست و نابود گردد. آن روز حتی تخته‌پاره‌یی نیز نخواهد بود تا آنها را از مرگ تاریخی نجات دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر