کل نماهای صفحه

۱۶ دی ۱۳۹۶

عجز و فلاکت نظام ولایت فقیه در برابر هماورد اصلی

عجز و فلاکت نظام ولایت فقیه در برابر هماورد اصلی


فرانسه -فیگارو رژیم ایران - مجادهدین-min
فیگارو – ۴ ژانویه ۲۰۱۸ (۱۴ دی ۹۶ )
روحانی بار دیگر داستان مجاهدین را پیش می‌کشد حسن روحانی از امانوئل ماکرون خواسته است علیه مخالفان وی در تبعید دست به اقدام بزند
در الیزه گفته میشود : «هیچ گفتگویی با ایرانیها نداشته ایم که طی آن در نقطه ای موضوع مجاهدین به رخ ما کشیده نشود»
فیگارو طی مقاله مبسوطی در باره قیام در ایران و درخواستهای آخوند روحانی از رئیس جمهور فرانسه علیه مجاهدین می نویسد :
-حسن روحانی از امانوئل ماکرون خواسته است علیه مخالفان وی در تبعید که همچنان در حومه پاریس پناه گرفته اند، دست به اقدام بزند
بر اسباب و علل اختلافات جاری بین پاریس و تهران پیرامون برنامه موشکی بالیستیک ایران و «وسوسه های هژمونی طلبانه» جمهوری اسلامی در خاور میانه، به تازگی عنصر تازه ای نیز افزوده شده : حضور مخالفان رژیم تهران در فرانسه، یعنی مجاهدین خلق ….
فیگارو در ادامه نوشت : در جریان یک مکالمه تلفنی یک ساعته در روز سه شنبه بین امانوئل ماکرون و حسن روحانی، پرزیدنت ایران از رئیس جمهور فرانسه خواسته که علیه یک «گروه تروریست» که در تظاهراتی که یک هفته است حکومت ایران را به لرزه در آورده، دست دارد، وارد عمل شود. به گزارش تلویزیون دولتی ایران، روحانی به ماکرون گفته است : «ما به این واقعیت ایراد داریم که یک گروه تروریست پایگاهی در فرانسه داشته باشد، علیه رژیم دست به اقدام بزند و اعمال خشونت بار را تشویق کند. ما از دولت فرانسه انتظار داریم علیه این گروهک تروریست دست به اقدام بزند».
یک سخنگوی مجاهدین [افشین علوی در این باره به خبرگزاری فرانسه] پاسخ داده است : «اظهارات [روحانی] پیش از هر چیز از سراسیمگی رژیم ملایان در برابر دامنه و گسترش قیام و همچنین محبوبیت فزاینده» سازمان آنها در ایران نشان دارد….. 
فیگارو در ادامه می افزاید : در الیزه کاخ ریاست جمهوری فرانسه گفته میشود : «هیچ گفتگویی با ایرانیها نداشته ایم که طی آن در نقطه ای موضوع مجاهدین به رخ ما کشیده نشود». 
اکنون در فرانسه مریم رجوی کار همسرش مسعود رجوی را ادامه میدهد. در سال ۲۰۰۳، پیش از یک سفر دومینیک دو ویلپن، وزیر خارجه وقت فرانسه، به تهران، مریم رجوی این «پاسیوناریا» [زن آرمانی و مبارز تمام وقت که عنوان دولورس ایباروریDolores Ibarruri ، اسطوره ضد فاشیست اسپانیایی بود] همراه با ۱۶۰ نفر دیگر بازداشت و سپس در پی دو هفته تظاهرات اعتراضی هوادارانش که طی آن چند تن دست به خودسوزی زدند، آزاد گردید. نفوذ [مریم رجوی] بر این هواداران که با ارسال یک پیام به نیروهایش خواستار توقف آکسیونهای اعتراضی شان شد، عرق سرد بر پیشانی مأمورانی نشاند که او را در بازداشت نگاه داشته بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر