کل نماهای صفحه

۱۷ مهر ۱۳۹۷

از هزینه ۱۶میلیارد دلاری ایران برای تروریسم تا بازداشت دیپلمات تروریست رژیم در ارتباط با بمبگذاری در گردهمایی مجاهدین

از هزینه ۱۶میلیارد دلاری ایران برای تروریسم تا بازداشت دیپلمات تروریست رژیم در ارتباط با بمبگذاری در گردهمایی مجاهدین


گزارش گروه ویژه اقدام ایران


مایک پمپئو و برایان هوک
مایک پمپئو و برایان هوک
به‌دنبال انتشار توئیت مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در رابطه با هزینه ۱۶میلیارد دلاری رژیم ایران برای گروه‌های نیابتی در یمن و عراق و سوریه، گروه اقدام ویژه‌ ایران در وزارت‌خارجه آمریکا گزارشی در رابطه با روشهای انتقال پول به گروه‌های تروریستی مورد حمایت رژیم ایران منتشر کرد.

گروه اقدام ویژه‌ ایران در وزارت‌خارجه آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد که رژیم ایران از سال ۲۰۱۲میلادی ۱۶میلیارد دلار برای حمایت از بشار اسد و شبه‌نظامیان و گروه‌های نیابتی مورد حمایت خود در یمن و عراق هزینه کرده است.

فهرستی از اقدامات تروریستی رژیم ایران

در این گزارش فهرستی از اقدامات تروریستی رژیم ایران از جمله جدیدترین آنها بازداشت اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق و دستگیری ۱۰نفر در آلمان به اتهام جاسوسی برای سپاه پاسداران آمده است.
ابراز نگرانی از برنامه موشکی رژیم ایران، تهدیدات سایبری، وضعیت حقوق‌بشر و وضعیت محیط‌زیست دیگر بخش‌های گزارش گروه اقدام ویژه‌ ایران است.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در توییتر نوشت: «در حالی که مردم ایران به سختی زندگی می‌کنند، حکومت تبهکار ایران از سال ۲۰۱۲ تا کنون ۱۶میلیارد دلار برای کمک به اسد و حمایت از دیگر شرکای خود در سوریه، عراق و یمن هدر داده است.»



روش‌های رژیم ایران برای انتقال پول به شبکه‌های تروریستی

در گزارش گروه اقدام ویژه‌ ایران به روش‌های رژیم ایران برای انتقال پول به گروه‌های مورد حمایت خود و تحریم این شرکتها و نهادهای مالی توسط آمریکا اشاره شده است.
بر اساس این گزارش، نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران برای مبادلات مالی خود از شرکتهایی در امارات متحده عربی و همچنین بانک البلاد الاسلامی عراق استفاده کرده است.
رژیم ایران سالانه شش میلیارد دلار برای رژیم اسد هزینه می‌کند. و در مواردی این کمک مبلغی تا ۱۵میلیارد دلار را در بر گرفته‌ است. این خبر را بلومبرگ در سال ۹۴بر اساس تحقیقات اعلام کرده بود.
رژیم ایران در سال‌های گذشته دو خط اعتباری یک میلیارد دلاری و ۳.۶میلیارد دلاری برای صادرات کالا به رژیم اسد به اجرا گذاشته بود.
رژیم ایران توافق‌نامه‌هایی در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، برق، انرژی و دیگر حوزه‌های صنعتی با رژیم اسد به امضا رسانده بود.

اقامت گروه القاعده در ایران

گروه اقدام ویژه‌ ایران همچنین رژیم ایران را متهم کرده که به اعضای گروه القاعده اجازه اقامت در ایران را داده و آنان از این طریق امکان انتقال نیرو و پول به سوریه و جنوب آسیا را دارند.
موضوع ارتباطات خانواده اسامه بن لادن، رهبر کشته‌شده القاعده، با ایران مکرراًً در خبرها ذکر شده و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، آبان‌ماه سال گذشته اسنادی را در این باره منتشر کرده بود.

در رابطه با فعالیت گروه اقدام ایران  بیشتر بدانید:
بلومبرگ روز ۱۲مهر۹۷در رابطه با فعالیتهای وزارت‌خارجه آمریکا برای هدف قرار دادن مرحله دوم تحریمها علیه رژیم ایران که از روز ۱۳آبان شروع می‌شود نوشت:
انتخابی که گروه اقدام ایران جلوی کشورها و شرکتها می‌گذارد ساده است: «با آمریکا تجارت کنید یا با رژیم ایران تجارت کرده و با تحریمها و محرومیت از نظام مالی آمریکا روبه‌رو شوید».
در حالی که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، رهبران ایران و اتحادیه اروپا را برای حفظ توافق هسته‌یی مورد انتقاد شدید قرار می‌دهند، شماری از پرسنل وزارت‌خارجه و وزارت دارایی آمریکا پایتخت ها و مقر شرکتهای بزرگ جهان را زیر پا می‌گذارند تا دولتهای خارجی و شرکتها را به دست کشیدن از رابطه با رژیم ایران مجاب کنند. انتخابی که آنها پیش رو می‌گذارند، ساده است: "با آمریکا تجارت کنید یا با ایران تجارت کرده و با تحریمها و محرومیت از نظام مالی آمریکا روبه‌رو شوید".

برایان هوک: پولهای برجام خرج تروریسم شد

در جلسه اتحاد علیه ایران اتمی که روز سه‌شنبه ۳مهر ۹۷با حضور مقامها و شخصیتهای آمریکایی و عربی در نیویورک تشکیل شد، برایان هوک در رابطه با تروریسم رژیم ایران گفت: پولهای برجام خرج تروریسم شد
برایان هوک رئیس گروه اقدام علیه رژیم ایران در وزارت‌خارجه آمریکا:
برجام تجربه‌ای بود که نشان داد رژیم ایران رفتار خود را در منطقه تغییر نمی‌دهد.
رژیم ایران بودجه نظامی خود را پس از توافق برجام به‌شدت افزایش داد. این رژیم این پولها را برای اهداف توسعه‌طلبانه خود صرف اسد و یمن کرد، در حالیکه مردم این کشور شعار می‌دادند که سوریه را رها کن، فکری به‌حال ما کن. این مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا اضافه کرد: «توافق برجام روی بنیاد سستی بنا شده بود، این توافق بین رژیم ایران و دولت آمریکا به دست آمده بود و سنا نقشی در آن نداشت، بنابراین رئیس‌جمهوری بعدی آن را لغو کرد. ما برای یک توافق از کنگره هم نقش آفرینی خواهیم خواست.»
برایان هوک گفت:‌ خروج آمریکا از برجام پاسخی به حمایت این رژیم از تروریسم و تداوم اقدامات مخرب در منطقه بود.

برایان هوک: برجام به سیاست رژیم ایران برای حمایت از تروریسم کمک کرد

برایان هوک نماینده ویژه رئیسجمهور آمریکا در پرونده ایران در گفتگو با روزنامه االشرق‌الأوسط گفت: برجام به ایران در خصوص گسترش امدادرسانی تروریسم کمک کرد تحریمهای آمریکا علیه ایران در پی آزاررسانی به اقتصاد ایران نیست بلکه نظام را هدف گرفته است.
هوک می‌گوید: خطر ایران برای جهان فراتر از برنامه هسته‌یی آن است.. اما تحریمها او را مجبور به بازگشت به میز مذاکره می‌کند.
وی در پاسخ به این سؤال که بنا دارید قراردادی تازه با ایران به امضا برسانید که مانند قرارداد قبلی، توافق شخصی میان دو دولت نخواهد بود؛ بلکه به‌دنبال یک معاهده هستید. چرا به‌دنبال معاهده هستید؟ چه تفاوتی با برجام ۲۰۱۵دارد؟ گفت: بسیاری از مردم سیستم حکومتی ایالات متحده را نمی‌شناسند.. معاهده ضامن بقاء و استمرار است و تحت تاثیر تغییر دولتها در آمریکا قرار نمی‌گیرد، زیرا نیازمند موافقت کنگره است.

مطالب مرتبط:

۱ نظر: