کل نماهای صفحه

۱۴ مهر ۱۳۹۷

جان بولتون: تمرکز «راهبرد ملی برای مقابله با تروریسم» بر روی ایران است

جان بولتون: تمرکز «راهبرد ملی برای مقابله با تروریسم» بر روی ایران است



جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید می گوید جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۹۷۹ «بانک مرکزی» جهانی برای تروریسم بین المللی بوده است.
آقای بولتون به خبرنگاران گفت او یک استراتژی ضد تروریسم ارائه کرده که بر ایران نیز متمرکز است.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت گروه های اسلامی تروریستی تهدیدی علیه ایالات متحده و منافع این کشور در خارج از خاک آمریکا هستند. جان بولتون گفت آمریکا با تهدیدهای ایران روبرو بوده است.
به نوشته سی‌بی‌اس، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه استراتژی جدید ملی علیه تروریسم را تایید کرد. دولت او گفته است این استراتژی با استراتژی دوران دولت باراک اوباما تفاوت عمده ای دارد.
جان بولتون می گوید استراتژی جدید دولت ترامپ، بر تحت تعقیب قرار دادن منبع تروریسم و منزوی کردن حامیان آن تاکید دارد و روی مبارزه با ایدئولوژی های افراطی تمرکز بیشتری دارد.
دولت ترامپ از این استراتژی به عنوان اولین استراتژی جامع برای مبارزه با تروریسم از سال ۲۰۱۱ یاد کرده است. در آن سال، دولت باراک اوباما یک استراتژی برای مبارزه با تروریسم ارائه داده بود.
استراتژی دولت ترامپ شامل مبارزه با «تروریسم اسلام رادیکال (افراطی)» می شود، عبارتی که دونالد ترامپ بر آن تاکید داشته است. همچنین این استراتژی شامل تامین امنیت مرزی نیز می شود که رئیس جمهوری آمریکا در دوران انتخابات وعده آن را به حامیانش داده بود.
جان بولتون گفت «حقیقت این است که تهدید اسلام افراطی که با آن روبرو هستیم نوعی ایدئولوژی است.»
او گفت رئیس جمهوری آمریکا معتقد است تا زمانی که به رسمیت نشناسیم در یک نبرد ایدئولوژیک هستیم، نمی توان به صورت درست با تهدید تروریستی برخورد کرد.
سی‌بی‌اس می نویسد یکی از نمونه های اختلاف استراتژی دولت ترامپ با دولت اوباما این است که دولت اوباما تغییرات اقلیمی را یکی از عوامل تروریسم می دانست اما در استراتژی دولت ترامپ این مورد وجود ندارد.
جان بولتون به خبرنگاران گفت: «فکر نمی کنم تغییرات اقلیمی یکی از دلایل تروریسم بین المللی باشد.»
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت ایمن کردن مرزهای جنوبی در مقابل ورود قاچاقچیان مواد مخدر و دیگر بازیگران بد از اولویت های دیرین رئیس جمهوری بوده است.
او همچنین گفت برخورد با تروریسم داخلی نیز شامل این استراتژی می شود.
وی افزود: دولت ترامپ روی ابزارهای جذب تروریسم و ایدئولوژی پشت اقدامات تروریستی تمرکز دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر