کل نماهای صفحه

۱۳ دی ۱۳۹۶

کاخ سفید از قیام ایران بار دیگر حمایت کردو: ما با کسانی که مدتهاست قربانی رژیم ایران بوده‌اند، یعنی مردم ایران، در همبستگی کامل هستیم.

کاخ سفید از قیام ایران بار دیگر حمایت کردو: ما با کسانی که مدتهاست قربانی رژیم ایران بوده‌اند، یعنی مردم ایران، در همبستگی کامل هستیم.
سخنگوی کاخ سفید در ابتدای نشست خبری روز سه شنبه خود در واشنگتن با اشاره به تظاهرات چند روزه اخیر در ایران گفت، همانطور که رئیس جمهوری آمریکا قبلا در ماه اکتبر گفته بود ما با کسانی که مدتهاست قربانی رژیم ایران بوده‌اند، یعنی مردم ایران، در همبستگی کامل هستیم.
سارا هاکبی سندرز همچنین از حکومت ایران خواست حقوق شهروندانش را محترم بشمارد و تاکید کرد این مهم است که امکان دسترسی مردم به همه شبکه‌های اجتماعی را، که محدود کرده است، فراهم کند.
وی افزود، «شهرواندان ایران هزینه سنگینی برای خشونت و افراگرایی رهبران خود پرداخت کرده و می‌کنند؛ مردم ایران خواستار بازگرفتن تاریخ، فرهنگ و تمدن افتخارآمیز خود و همزمان همکاری با جهان هستند.»
سارا سندرز اعتراض‌های ایران را «قیام طبیعی مردمی که از سوی شهروندان شجاع ایرانی سازماندهی می‌شود» خواند و گفت اگر این تظاهرات به خشونت کشیده شود، جامعه جهانی «نمی‌تواند ساکت بنشیند.»
سخنگوی کاخ سفید همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا دولت ایالات متحده خواستار تغییر رژیم در ایران است، گفت پرزیدنت ترامپ می‌خواهد ایران به حقوق بشر احترام گذاشته و دست از حمایت تروریسم بردارد.
خانم سندرز در ادامه گفت، ایالات متحده از مردم ایران حمایت می کند و رژیم می خواهد به حقوق ابتدایی مردم آن کشور - که خواهان ابراز آزادانه تمایل خود به تغییر هستند - احترام بگذارد.
روز شمار اعتراض‌های گسترده در ایران
اعترا‌ض‌های گسترده در ایران در تا کنون بیش از ۲۰ کشته برجای گذاشته است.
از روز پنجشنبه ۷ دیماه، اعتراض های در شهرهای ایران آغاز شد. ابتدا این اعتراض ها شعارهای اقتصادی داشت اما به تدریج از مشهد، به کرمانشاه و سایر شهرهای ایران کشیده شد. در اعتراض های گسترده در شهرهای بزرگ و کوچک ایران، مردم معترض شعارهایی علیه نظام و رهبر جمهوری اسلامی سر دادند.
مقام های ایران اختلاف در اینترنت و شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند، موضوعی که با انتقاد شدید دولت آمریکا روبرو شده است.
تجمع روز پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ در مشهد
دولت آمریکا از روز دوم این اعتراض ها بیانیه هایی در حمایت از مردم ایران و مطالبات شان صادر کرد. چهره های سرشناس کنگره آمریکا هم اعلام کردند که ایالات متحده باید در کنار مردم ایران بایستد.

بیشتر بخوانید:

همچنین رهبران دیگر کشورهای جهان، به اعتراض گسترده در ایران واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید:

مخالفان جمهوری اسلامی از اعتراض گسترده مردم ایران استقبال کرده اند. شهبانو فرح پهلوی ابراز امیدواری کرده مردم ایران در اعتراضات خود پیروز شوند. شاهزاده رضا پهلوی و مریم رجوی از چهره های سرشناس مخالف جمهوری اسلامی در خارج از ایران نیز از این اعتراض ها حمایت کرده اند.

یکی از فیلم های تجمع روز دوم | ۸ دی

یکی از فیلم های تجمع روز سوم| ۹ دی

یکی از فیلم های تجمع روز چهارم | ۱۰ دی

یکی از فیلم های تجمع روز پنجم| ۱۱ دی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر