کل نماهای صفحه

۵ بهمن ۱۳۹۶

شیوه حل بحران به سبک آخوندی

شیوه حل بحران به سبک آخوندی

قیام سراسری ایران

قیام سراسری ایران


معمولا در هر کشوری که بحران اجتماعی یا حادثه طبیعی به‌وجود میاید، بلافاصله جمع‌بندی شده و راه کارهای مشخص همراه با ارگان اجرا کننده و بودجه مشخص با زمانبندی تعیین شده داده می‌شود. حال توجه کنید که در کشور ما ایران تحول اجتماعی به عظمت قیام 96 بوجود آمده و حالا طرفهای مختلف حاکمیت به‌رغم این‌که رعشه مرگ به سرا پایشان افتاده و هنوز هم ادامه دارد، به دست و پا افتاده و می‌خواهد قیام را جمع زده، ریشه یابی کرده و راه‌کار پیدا کنند تا این موضوع یعنی قیام تکرار نشود (البته از زاویه حفظ نظام)

در همین رابطه به یکی از راه کارها آنهم از روزنامه جوان ارگان 
سپاه پاسداران که بیان کننده نظرات و خط وخطوط سپاه در رابطه با این موضوع می‌باشد توجه کنید:
«اگر مسئولان در کشور روی مطالبات اولویت دار به اجماع برسند و به‌صورت جدی برای پاسخ به این مطالبات و رفع نیاز‌ها حرکت جهادی داشته باشند، به سرعت مشکلات اصلی کشور و مردم حل خواهد شد. فتنه‌ای که در دی ماه پدید آمد، نقشه‌های شوم دشمنان و خوابی را که آنان برای ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی کشیده بودند برملا ساخت». (جوان: مطالبات اولویت‌دار مردم دکتر ید‌الله جوانی 28دی)

بله کشف و شهود به‌عمل آورد که باید مطالبات را الویت بندی کرد و با حرکت جهادی مشکلات 40ساله مردم را حل کرد، ضمن این‌که اصل قضیه یعنی فقر و سیه روزی مردم که راه به قیام برد نه یک حرکت مردمی بلکه فتنه و «نقشه‌های شوم دشمنان بوده». در یک پاراگراف بعد می‌بینیم که طرح مشکلات مردم که منجر به قیام شد، بهانه‌یی بوده برای تصفیه حسابهای باندی. توجه کنید:
«وقتی در پی شعارهای جامعه مدنی و توسعه سیاسی، شعار اصلاحات مطرح شد و بر همین اساس مجلس ششم، مجلس اصلاحات نام گرفت، مقام معظم رهبری فرمودند، اگر اصلاحات به‌معنای مبارزه با فقر، فساد، تبعیض و بی‌عدالتی است، ما هم با این اصلاحات موافقیم. آیا در آن دوران و در این دوران، در چنین مسیری حرکت کردند؟ به‌طور قطع اگر حرکت کرده بودند، اکنون شاهد لشکر بیکاران نبودیم. اگر در این مسیر حرکت کرده بودند اکنون شاهد این اعتراضات نبودیم. اکنون اعتراضات در کشور، متوجه فقر، فساد، تبعیض و بی‌عدالتی است. مطالبه به حق مردم، رفع همین سیاهه‌ها است. سیاهه‌هایی که دستاورد‌ها و پیشرفت‌های شگرف و ارزشمند را تحت‌الشعاع قرار داده است. (جوان: مطالبات اولویت‌دار مردم دکتر ید‌الله جوانی 28دی)

بنابراین نتیجه می‌گیریم که اشکال در طی نشدن مسیر اصلاحات مورد نظر «مقام معظم» بوده، و همین فقر و فساد و تبعیض و بی‌عدالتی باعث شده که «دستاورد‌ها و پیشرفت‌های شگرف و ارزشمند را تحت‌الشعاع قرار داده است.» از قول روزنامه جوان ادامه می‌دهیم:
«خسارت رقابتهای ناسالم سیاسی تجربه دیگری است که پیامدهای منفی آن را در این حوادث نمی‌توان نادیده انگاشت. آسیب‌های ناشی از تخریبهای رقبای انتخاباتی، رقابت با اصل نظام و سیاه‌نمایی نسبت به گذشته نظام و... به‌ویژه در انتخابات اخیر، نقشی اساسی در 
کاهش امید به آینده و ایجاد خلأ فکری و ذهنی برای مخاطبین به‌ویژه نسل جوان کشور داشته و دارد»

[خط کشی زیر جملات از نگارنده است]
ملاحظه می‌فرمایید قیام با این عظمت از نگاه تئوریسینهای پاسدار نه در فقر و محرومیت و چپاول و اختناق، که ناشی از پیامدهای منفی در رقابتهای ناسالم انتخاباتی است که باعث ناامیدی نسل جوان شده است. به‌نظر شما این کوچه علی چپ زدنها از سر ناآگاهی و تحلیل غلط است؟

خیر طرف دارد با یک تیر دو نشان می‌زند، هم لگدی به جناح رقیب می‌زند که عملکرد آن جناح بود که زمینه قیام را فراهم کرد و هم آدرس اشتباه در رابطه با ریشه‌های واقعی قیام می‌دهد. ناگفته نماند که این جنگ گرگها دوطرفه است و هر دو طرف یکدیگر را می‌درند:
«اصل اعتراض به بعضی مشکلات اقتصادی از جمله سوءاستفاده بعضی مؤسسات مالی و اعتباری امری طبیعی بود و چیز تازه‌یی هم نبود. حرکتی که در روز پنجشنبه هفتم دیماه در مشهد با شعار علیه رئیس‌جمهور شروع شد، سوءاستفاده‌ای بود که از همین نارضایتی‌ها توسط رقبای دولت صورت گرفت ولی آن تزریق ناامیدی و گستاخی که هر دو را مخالفان دولت انجام داده بودند، عده‌یی دیگر را به صحنه آورد و شعارها تغییر کرد و به اقدامات اغتشاشگرانه علیه مقدسات منجر شد. این تحرکات غیرعادی و خلاف موازین با سرعت به شهرهای کوچک هم سرایت کرد و در همین مرحله بود که دشمنان خارجی و عناصر ضدانقلاب و منافقین هم سوار بر موج پدید آمده شدند و از وضعیت به وجود آمده توسط خودی‌ها سوءاستفاده کردند».

(جمهوری اسلامی: سرمقاله:‌اساسی‌ترین نیاز امروز جامعه 23دی)

فکر می‌کنم نیازی به توضیح تئوری بافیهای این موجود اصلاح‌طلب نباشد، به هرحال نتیجه این‌که بدلایل مشخص این جناح یا آن جناح نه می‌خواهند و نه می‌توانند مسایل و مشکلات پایه‌یی جامعه‌ای را که خودشان باعث و بانی آن یعنی فقر، فساد، اعتیاد و بیکاری و فحشا و دزدی و چپاول... بوده و هستند حل کنند. کلید اما در دست مردم و قیام و انقلاب و سرنگونی است.

قیامی که سر ایستادن نداشته و تا پیروزی و رهایی خلق ادامه دارد.

پیروز باشید م. ایمان.
مسئولیت محتوای این مطلب برعهده نویسنده است و سایت مجاهد الزاماً آن را تایید نمی‌کند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر