کل نماهای صفحه

۳۱ فروردین ۱۳۹۶

بررسی قانون تشدید تحریم‌های ایران و روسیه به عنوان حامیان اسد در کنگره آمریکا

 

بررسی قانون تشدید تحریم‌های ایران و روسیه به عنوان حامیان اسد در کنگره آمریکا




دبی-العربیه.نت فارسی

با تغییر موضع دولت آمریکا در مورد سوریه، دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور، از کنگره خواست تا تصویب قوانین اعمال تحریم در مورد کشورهای پشتیبان رژیم بشاراسد را سرعت بخشند. این تحریم‌ها که به طور ویژه مورد روسیه و ایران را هدف قرار می‎گیرد، به دنبال آن است تا رژیم سوریه را وادار به مذاکره به منظور پایان دادن به بحران این کشور کند.
پیش‌بینی می‌شود که پس از پایان تعطیلات بهاری کنگره در هفته آینده، قوانین جدید و قدیمی در مورد ممنوعیت ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به رژیم سوریه به اجرا گذاشته شود و سه شرکت هواپیمایی ایران که مظنون به حمل سلاح‌ و جنگجویان برای حمایت از اسد هستند تحت تحریم قرار بگیرند.
همچنین نمایندگان جمهوریخواه کنگره قرار است از دولت ترامپ بخواهند مجوز صدور شرکت‌های آمریکایی مانند شرکت بوئینگ برای تحویل هواپیماهای تجاری به ایران را لغو کند.
کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا هم قصد دارد پیش‌نویس قانون اعمال تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران ایران را به خاطر پشتیبانی از تروریسم تنظیم کند.
همچنین کنگره آمریکا قرار است قانون قیصر برای حمایت از شهروندان سوریه را به رای بگذارد، که بر اساس تصاویری تنظیم شده که توسط یکی از افسران این کشور به خارج منتقل شده و 55 هزار تصویر از اعمال شکنجه در زندان‌های سوریه است.
تغییر موضع دولت ترامپ در مورد سوریه دست کنگره را برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران بازکرده، اگرچه که نمایندگان دموکرات کنگره نگران هستند که اعمال این تحریم‌ها ممکن است توافق اتمی با ایران را به خطر بیاندازد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر