کل نماهای صفحه

۲۹ فروردین ۱۳۹۶

برادر رفسنجانی از احتمال کناره‌گیری حسن روحانی به نفع خودش خبر داد

برادر رفسنجانی از احتمال کناره‌گیری حسن روحانی به نفع خودش خبر داد
 

دبی-العربیه.نت فارسی
محمد هاشمی، داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و برادر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، از احتمال کناره‌گیری حسن روحانی به نفع خودش خبر داد و در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است او گزینه نهایی باشد و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به نفع انصراف بدهند؟ گفت: «هر احتمالی ممکن است».
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد هاشمی، دوشنبه 17 آوریل 2017، احتمال کناره‌گیری حسن روحانی و اسحاق جهانگیری به نفع خودش را محتمل دانست. او در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است او گزینه نهایی باشد و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به نفع انصراف بدهند؟ گفت: «هر احتمالی ممکن است».
هاشمی افزود: « قرار نیست ما رقابت درون جناحی با یکدیگر داشته باشیم؛ یعنی نه قرار است من با آقای روحانی رقابت کنم و نه اینکه آقای روحانی با من وارد عرصه رقابت شود. من همان‌طور که پیش از این گفته بودم برای دفاع از آرمان آیت‌الله هاشمی کاندیدا شده‌ام و در حد توانم این هدف را دنبال خواهم کرد.»
به گفته محمد هاشمی، اکبر هاشمی رفسنجانی، پیش از مرگش به لزوم وجود کاندیداهای در سایه تاکید کرده و خواسته با تعدد کاندیداها، از یک نفر حمایت شود و در آخر همه به سود او به کنار روند. محمد هاشمی در این‌باره گفت: « ایشان به این بحث کاندیداتوری در سایه یا حمایتی تاکید داشتند و من در جریان هستم که ایشان به 5 نفر یعنی آقایان ناطق‌نوری، ظریف، جهانگیری، روحانی و بنده چنین توصیه‌ای داشتند که در صحنه باشیم و در نهایت یک گزینه بماند.»
هاشمی درباره کاندیداتوری همزمان رئیس‌جمهور و معاون اول او گفت: «آقای جهانگیری مکمل آقای روحانی است و ایشان کاندیدا شده‌اند تا به مردم بگویند که آقای روحانی چه دولتی را تحویل گرفته بود. »
در همین رابطه، مهدی محمدی، عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نخستین همایش کمیته‌ها و کانون‌های فکری تخصصی این جبهه تعدد کاندیداهای اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان را اعتراض آنها به حسن روحانی دانسته و گفت: « یک اعتراض پنهان در خود دولت و حتی جریان اصلاحات نسبت به کارنامه روحانی وجود دارد که این امر در کاندیداتوری نزدیکان رئیس‌جمهور متجلی است. از جمله کاندیداتوری آقای محمد هاشمی که با هیچ کسی هماهنگ نشده بود.»
با این حال محمدی، نقش احتمالی سایر کاندیداها در حمایت از حسن روحانی را رد نکرد و افزود: « دولت قصد دارد ظرف یک ماه آینده به مردم بگوید که وضع خوبی داریم و این به شما گفته نشده است. آمار و ارقام در خاطر رئیس‌جمهور نمی‌ماند و قرار است آقای جهانگیری در این زمینه به او کمک کند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر