کل نماهای صفحه

۱۸ فروردین ۱۳۹۶

تمام جهان بجز رژیم خونریز خامنه ای ازحمله موشکی آمریکا بتلافی قتل عام شیمائی اسد وپاسداران در سوریه حمایت کردند

تمام جهان بجز رژیم خونریز خامنه ای ازحمله موشکی آمریکا بتلافی قتل عام شیمائی اسد وپاسداران در سوریه حمایت کردند
این اخبار را نیز ساتهای حکومی از جمله خبرگزاری مهر آخوندی منعکس کرده وبسیاری را نیز با وارونه گوئی عوض کرده است
خبرگزاری مهر با دستپاچگی نوشت

ایران حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکوم کردن حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه، گفت: معتقدیم که اینگونه اقدامات به تقویت تروریست های رو به زوال و پیچیدگی اوضاع در سوریه و منطقه خواهد افزود.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به حملات موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قربانی سلاح های شیمیایی در تاریخ معاصر، هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را فارغ از عاملین و قربانیان آن محکوم می نماید و همزمان استفاده از این بهانه برای اقدامات یک جانبه را خطرناک، مخرّب و نقض اصول آمره حقوق بین الملل می داند.  
وی افزود: ما ضمن محکومیت شدید هرگونه اقدام نظامی یکجانبه و حملات موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه توسط ناوهای آمریکایی، معتقدیم که اینگونه اقدامات به بهانه حمله شیمیایی مشکوک در "خان شیخون" در ادلب که زمان بندی، عاملین و منتفعینِ از آن کاملا در پرده ای از ابهام قرار دارد به تقویت تروریست های رو به زوال و پیچیدگی اوضاع در سوریه و منطقه خواهد افزود.
کشورهایی نظیر استرالیا، انگلیس و فرانسه از تجاوز نظامی آمریکا به سوریه  استقبال کردند.
بر اساس این گزارش، دولت انگلیس با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمایت کامل خود از اقدام نظامی آمریکا در سوریه، مدعی شد: این اقدام، پاسخ مناسبی به حمله شیمیایی اسد به «خان شیخون» ادلب بود! ادعای دولت انگلیس مبنی بر دست داشتن بشار اسد در حمله شیمیایی به خان شیخون درحالی است که هیچ سند و مدرکی در این زمینه ارائه نشده است.
از سوی دیگر، یک منبع فرانسوی نیز ضمن اعلام حمایت کامل پاریس از تجاوز نظامی آمریکا به سوریه تأکید کرد: واشنگتن پیش از انجام این اقدام نظامی، پاریس را مطلع کرده بود.
در همین حال، نخست وزیر استرالیا نیز اعلام کرد که این کشور به طور کامل از عملیات نظامی آمریکا در سوریه حمایت می کند. این مقام استرالیایی گفته است: اقدام نظامی آمریکا در سوریه، پاسخ مناسبی به اقدامات دولت سوریه بود.
حمایت عربستان سعودی از تجاوز به سوریه
رژیم سعودی از تجاوز نظامی ایالات متحده آمریکا به سوریه استقبال کرد. در همین ارتباط یک منبع سعودی گفته است: دولت عربستان به طور کامل حملات نظامی آمریکا به سوریه را تأیید می کند.
مسئول روسی: حمله آمریکا به سوریه اقدامی «متجاوزانه» است
«ویکتور اوزیروف» رئیس کمیته امور دفاع و امنیت مجلس روسیه تجاوز نظامی آمریکا به سوریه را محکوم کرد.
وی در این خصوص گفته است: آنچه واشنگتن انجام داده، اقدامی متجاوزانه علیه یک کشور عضو سازمان ملل است. بدون شک روسیه خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی این مسأله خواهد شد.
این مقام روسی تصریح کرد: این اقدام واشنگتن ممکن است تمامی تلاش ها در زمینه مبارزه با تروریسم را نابود کند.
اوزیروف همچنین اظهار داشت: ممکن است به دنبال این اقدام واشنگتن، تمامی همکاری های نظامی میان آمریکا و روسیه در سوریه متوقف شود.

وزارت دفاع یونان: با هرنوع مداخله نظامی خارجی در سوریه مخالفیم
وزارت دفاع یونان در بیانیه ای تجاوز نظامی آمریکا به سوریه را محکوم کرد.
در بیانیه وزارت دفاع یونان تصریح شده است: یونان با هر نوع مداخله نظامی خارجی در سوریه مخالف است و به گفتگو و صلح دعوت می کند.
آنکارا تجاوز نظامی آمریکا به سوریه را «مثبت» ارزیابی کرد!
«نعمان قورتلموش» معاون نخست وزیر ترکیه ضمن اعلام حمایت از تجاوز نظامی آمریکا به سوریه، این اقدام را «مثبت» خواند!
معاون نخست وزیر ترکیه حمایت کامل این کشور از اقدام نظامی آمریکا علیه دمشق را اعلام کرد.
وی در این زمینه مدعی شد: دولت بشار اسد باید مجازات شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز به نقل از ارتش آمریکا اعلام کرد حمله به سوریه خسارات شدیدی به هواپیماهای سوری، زیرساخت های پشتیبانی و تجهیزات پایگاه هوایی شعیرات وارد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر