کل نماهای صفحه

۲۹ فروردین ۱۳۹۶

مهمترین پادگان استراتژیک حوثی‌ها به کنترل ارتش ملی یمن درمی‌آید

مهمترین پادگان استراتژیک حوثی‌ها به کنترل ارتش ملی یمن درمی‌آید
عكس آرشيوى

ارتش ملی یمن و نیروهای مقاومت مردمی روز دوشنبه 17 آوریل 2017 اعلام کردند، با پشتیبانی نیروهای ائتلاف عربی توانستند در دو جبهه جنوب و جنوب شرقی تعز پیشروی کنند.
به گزارش العربیه به نقل از منابع یمنی، نیروهای مقاومت مردمی و ارتش ملی این کشور طی 24 ساعت گذشته در مناطق غرب تعز پیشروی قابل توجهی کرده و مهمترین پادگان استراتژیک خالد ابن ولید را محاصره کرده‌اند.
طبق این گزارش، پادگان خالد بن ولید که مهمترین مرکز نظامی تحت کنترل حوثی‌ها و هواداران عبدالله صالح بوده است، اکنون در آستانه سقوط به دست نیروهای دولتی یمن است.
ارتش یمن در روزهای گذشته دروازه‌های ورودی غرب پادگان و بخش بزرگی از داخل آن را به کنترل خود درآورد.
همزمان با پیشروی نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی یمن، جنگنده‌های ائتلاف عربی روز دوشنبه مواضع حوثی‌ها را در شرق و شمال پادگان خالد بن ولید را به شدت بمباران کردند.
بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف مواضع شبه نظامیان حوثی را در مناطق مفرق در استان المخا، ذباب در استان تعز و مناطق میدی و عبس در استان حجه را نیز بمباران کردند.
به گفته کارشناسان نظامی، پادگان خالد بن ولید یکی از مهمترین پادگان‌های نظامی تحت کنترل شبه نظامیان حوثی بوده است.این پادگان استراتژیک و بزرگ نظامی به دلیل نزدیکی به استان تعز به عنوان دژ محکمی برای شبه نظامیان حوثی‌ به شمار می رفت. شبه نظامیان حوثی همچنین از این پادگان برای حمله به مناطق مسکونی شهر تعز استفاده می کردند. آزادسازی این پادگان از دست حوثی‌ها به معنی شکست آنها در استان تعز و فراهم شدن شرایط حمله نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی برای آزادسازی کامل استان الحدیده به شمار می رود.
در همین حال نیروی دریایی یمن عملیات گسترده‌ای را در سواحل این کشور به هدف مین روبی آغاز کرده است.
نیروی دریایی یمن توانست همه مین‌های گارگزاری شده توسط حوثی‌ها در سواحل میدی را خنثی کند.
این عملیات مین‌روبی که با حمایت نیروهای ائتلاف عربی و با رمز «پیکان دریایی» نام گرفته است، برای پاکسازی سواحل یمن از مین‌های کارگذاشته شده حوثی‌ها آغاز شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر