کل نماهای صفحه

۱۵ فروردین ۱۳۹۶

ولایت فقیه وصنعت کذب وجعلیات - بعد از تونس الجزایر هم جعلیات رژیم را تکذیب کرد ویک فضاحت دیگر برای خامنه ای

ولایت فقیه وصنعت کذب وجعلیات - بعد از تونس الجزایر هم جعلیات رژیم را تکذیب کرد ویک فضاحت دیگر برای خامنه ای
 العربیه.نت فارسی

خبر مرتبط حتما بخوانید

جعل خبرتوسط مطبوعات خامنه ای ، بدلیل انزوای بیش ازحد بین المللی وتکذیب جعلیات رژیم توسط رضا بوقزی، سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری تونس
وزارت امور خارجه الجزایر یکشنبه 2 آوریل، سخنانی که رسانه‌های ایرانی به عبدالمالک سلال نخست‌وزیر الجزایر نسبت دادند را تکذیب کرد. رسانه‌های ایرانی به نقل از سلال گزارش داده بودند که در دیدار هفته گذشته‌اش با رضا صالحی امیری گفته بود «الجزایر و ایران بر سر مقابله با اندیشه‌های تکفیری در منطقه با توافق رسیدند».
این در حالی است که روز شنبه هم ریاست جمهوری تونس «خبر جعلی» که در خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) منتشر شده بود را رد کرد. در این خبر به الباجی قائد السبسی رئیس جمهوری تونس نسبت داده شده بود که در دیدار بال صالحی امیری، «از نقش ایران در منطقه» تمجید کرده و گفته است ایران «حامی جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی» است.
اکنون نیز خبرگزاری رسمی الجزایر به نقل از عبدالعزیز بن علی الشریف سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گزارش داده که گفته است: «شایان ذکر است که گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های ایرانی از محتوای دیدار عبدالمالک سلال نخست وزیر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، گزارش‌های صحیحی نیست و در حقیقت نتیجه گیری به دور از واقعیت از صحبت‌های رد و بدل شده در این دیدار است».
الشریف توضیح نداد که منظورش کدام بخش از سخنان انتسابی است اما گفت: «در این دیدار بر اهمیتی که باید دو طرف الجزایری و ایرانی به زمینه‌های فرهنگی از راه توسعه روابط و همکاری‌ها میان دو کشور بدهند، تاکید شد».
چهارشنبه گذشته، رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ ایران در سفری دو روزه به الجزایر، با شماری از مسئولان این کشور و در راس آن‌ها نخست‌وزیر، دیدار و گفت‌وگو کرد.
رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران
در بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه الجزایر آمده است: «در این دیدار درباره همکاری فرهنگی میان دو کشور و راه‌های توسعه آن از راه امضای توافقنامه‌ همکاری در زمینه سینما میان مرکز ملی سینما و سمعی-بصری با موسسه سینمایی فارابی ایران و همچنین افزایش دیدارهای فرهنگی میان دو کشور، گفت‌وگو شد».
از سویی رسانه‎‌های ایرانی گزارش دادند که این دیدار، «نشانگر یکسان بودن دیدگاه‌های دو طرف در قبال تهدیدات ناشی از اندیشه‌های تندرو و تکفیری است که تکیه بر فرهنگ به عنوان ابزاری برای مقابله با این اندیشه و مستحکم کردن گفتمان اعتدال گرا را ضروری می‌سازد».
خبرگزاری‌های ایران همچنین از تاکید صالحی امیری از تلاش دو طرف برای «همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و تندروی» خبر داده‌اند.
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه الجزایر، این دیدار «فرصتی برای نخست‌وزیر بود تا نسبت به ایفای نقش مثبت از سوی ایران در محیطش ابراز امیدواری کند تا این کشور عاملی برای ثبات و تعادل در منطقه خاورمیانه و خلیج عربی باشد».
او همچنین گفت: «مساله مبارزه با تروریسم از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگو میان دو طرف در این دیدار بود. نخست‌وزیر بر عزم الجزایر برای ادامه تلاش‌هایش در مبارزه با این آفت به منظور حفظ امنیت و ثبات بین‌المللی و ضرورت بسیج همه امکانات ممکن در این زمینه با هدف ریشه کن کردن تروریسم، تاکید کرد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر