کل نماهای صفحه

۳۱ فروردین ۱۳۹۶

فرانسه: اسناد اثبات کننده استفاده نظام اسد از اسلحه شیمیایی در ادلب را ارائه خواهیم داد

فرانسه: اسناد اثبات کننده استفاده نظام اسد از اسلحه شیمیایی در ادلب را ارائه خواهیم داد

دبی-العربیه.نت فارسی

ژان مارک ایرو وزیر امور خارجه فرانسه، چهارشنبه 19 آوریل اعلام کرد که سازمان اطلاعات فرانسه، طی روزهای آینده، اسنادی مبنی بر به کارگیری اسلحه شیمیایی توسط نظام سوریه به ریاست بشار اسد در حمله به شهرک خان شیخون در استان ادلب، ارائه خواهد داد.
روز چهارم آوریل جاری، شهرک خان شیخون هدف حمله شیمیایی قرار گرفت که طی آن حدود 100 تن کشته و 400 تن دیگر مصدوم شدند. آمریکا و غرب، نظام اسد را عامل این حمله می‌دانند در حالی که نظام سوریه و بزرگترین متحدش یعنی روسیه، این مساله را رد می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ایرو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی L.C.B گفت: «دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه و سازمان اطلاعات نظامی، در حال انجام تحقیقاتی هستند. طی روزهای آینده، اسنادی ارائه خواهیم داد که به کارگیری اسلحه شیمیایی توسط نظام سوریه را ثابت می‌کند».
او تاکید کرد: «اسناد و دلایلی در دستداریم که نشان می‌دهد این نظام بود که به طور عمد از اسلحه شیمیایی استفاده کرده است».
پیش از این یک هیئت بریتانیایی در سازمان منع استفاده از اسلحه شیمیایی به نقل از احمد اوزومجو رئیس این سازمان نقل کرده بود که گفته است گاز سارین یا یک ماده ممنوعیت مشابه، در حمله شیمیایی ادلب، به کار رفته است.
این نقل قول، گزارش‌های پیشین ترکیه و بریتانیا که آزمایش‌هایی در این باره انجام داده بودند را ثابت می‌کند.
در واکنش به حمله شیمیایی، آمریکا 59 موشک کروز توماهوک به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص شلیک کرد که گفته می‌شود، هواپیماهای نظامی عامل حمله خان شیخون، از آن به پرواز درآمده بودند.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر