دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، با اشاره به بمباران مردم سوریه به ویژه کودکان توسط نیروهای بشار اسد رئیس نظام این کشور، او را «حیوان» توصیف کرد.
دونالد ترامپ سه‌شنبه 11 آوریل، در گفتگو شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را حیوان و فردی شرور و مضر برای بشریت خواند.
ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اسد، گفت: «پوتین (رئیس جمهوری روسیه) از فرد واقعا شروری حمایت می‌کند، او هم برای روسیه، هم بشریت و برای همه جهان مضر است. با تمام انصاف باید گفت، کسی که گاز [شیمیایی]، موشک‌، بمب‌های بشکه‌ای و آن بشکه‌های بزرگ مملو از دینامیت را بر سر گروهی از مردم رها می‌کند و باعث بی دست، بی پا یا بی صورت شدن آن‌ها می‌شود، حیوان است».
ترامپ افزود: «زمانی که تصاویر این کودکان کشته شده و آن‌هاییکه برای زنده ماندن تقلا می‌کردند را دیدم، فورا با ژنرال متیس [وزیر دفاع آمریکا] تماس گرفتم و پرسیدم: چه کاری می‌توانیم بکنیم؟ او مجموعه‌ای از گزینه‌ها را پیشنهاد داد».
رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا تاکید کرد که برنامه‌ای برای ورود به سوریه ندارد و تنها از طریق حملات‌هوایی به رژیم اسد ضربه خواهد زد.
هفته گذشته و در پی بمباران شیمیایی شهرک خان‌شیخون در نزدیکی ادلب ده‌ها شهروند که بخش اعظم آنها کودکان بودند، کشته و زخمی شدند. ایالات متحده آمریکا در واکنش به این موضوع چند ده موشک کروز تاماهوک به پایگاه الشعیرات در استان حمص که می‌گوید برای این حمله استفاده شده بود، شلیک کرد.
علیرغم اینکه بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا و ترکیه، بمباران شیمیایی را کار رژیم اسد دانستند، روسیه و ایران این موضوع را به نیروهای مخالف بشار اسد نسبت دادند.