کل نماهای صفحه

۲۹ فروردین ۱۳۹۶

موشک‌هایی که حوثی‌ها به سعودی شلیک می‌کنند «ایرانی» است - وزیر دفاع آمریکا


وزیر دفاع آمریکا: موشک‌هایی که حوثی‌ها به سعودی شلیک می‌کنند «ایرانی» است
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا وارد
دبی-العربیه.نت فارسی
ژنرال جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا، سه‌شنبه 18 تاکید کرد موشک‌هایی که حوثی‌ها به سمت سعودی شلیک می‌کنند «ایرانی» است و باید متوقف شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، متیس در هواپیمای حامل او به سعودی سخن می‌گفت. سفر منطقه‌ای وزیر دفاع آمریکا که به شکل رسمی چهارشنبه آغاز می‌شود، غیر از سعودی، مصر، قطر، اسرائیل و جیبوتی را هم شامل خواهد شد.
ژنرال متیس گفت: «درباره بحران یمن، هدف ما این است که به مذاکراتی با نظات سازمان ملل متحد احاله شود تا هرچه سریع‌تر، راه‌حلی سیاسی برای آن یافت».
او ادامه داد: «با متحدان و شرکایمان برای رسیدن به مذاکراتی با نظارت سازمان ملل متحد، همکاری خواهیم کرد».
وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: «موشک‌هایی که حوثی‌ها به سمت سعودی شلیک می‌کنند و عموما باعث کشته شدن افراد می‌شود، ایرانی است و باید متوقف شود».
عبدالرحمن البنیان رئیس ستاد مشترک ارتش سعودی در استقبال ژنرال ماتیس حضور داشت.

تروریسم در راس اولویت‌ها

سفارت ایالات متحده در سعودی درباره این سفر در توییتر نوشت: «جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا برای نخستین بار از رسیدن به این مقام، به سعودی سفر می‌کند». انتظار می‌رود وزیر دفاع آمریکا، با مسئولان بلندپایه سعودی، دیدار و گفت‌وگو کند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس هم نوشت که ژنرال متیس در جریان سفر خود به کشورهایی در خاورمیانه، در پی جلب همکاری بیشتر به منظور رسیدن به طرح‌هایی جدید برای مبارزه با تندروی و تروریسم است. این سفر همزمان با اقدام دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در ارزیابی استراتژی‌اش در مبارزه با توریسم صورت می‌گیرد.
این خبرگزاری افزوده است که دولت ترامپ، از راه مشورت متیس با همتایانش، در حال توسعه تلاش‌های خود در زمینه مبارزه با تروریسم است.
این گزارش ادامه داده است که توسعه ائتلاف علیه داعش در عراق و سوریه و جنگ با القاعده در یمن، از جمله اهداف وزیر دفاع آمریکا در این سفر است.
آسوشیتدپرس نوشته است که آمریکا نگرانی ویژه‌ای درباره استفاده داعش از مناطق کنترل نشده‌ای در فقیرترین کشورهای عربی به منظور برنامه ریزی برای انجام حملاتی علیه ایالات متحده دارد.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هفته گذشته اعلام کرده بود که ژنرال متیس، «راه‌های شکست گروه‌های تروریست تندرو» را به بحث خواهد گذاشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر