کل نماهای صفحه

۱۸ فروردین ۱۳۹۶

جزئیاتی از فرودگاه الشعیرات اسد که توسط خامنه ای وپاسداران اداره میشد و توسط 59موشک آمریکا منهدم شد

جزئیاتی از فرودگاه الشعیرات اسد که توسط خامنه ای وپاسداران اداره میشد و توسط 59موشک آمریکا منهدم شد

صبح امروز با شلیک 59 موشک از ناوهای جنگی اش فرودگاه نظامی اسد در اطراف حمص را که به فرودگاه مرگ معروف است  را با تمامی امکانات تاسیسات وهواپیماها ومهمات و...نابود کردمطار العشیرات در اطراف حمص قرار دارد.
گفته میشود که از این فرودگاه منطقه خان شیخون در استان ادلب سوریه را بمباران شیمیائی نموده که حدود 100 شهید وبالغ بر 500مجروح بجای گذاشت.
تصاویری که در شبکه های اجتماعی آمده نشان میدهد که دود های بسیار غلیظی تمامی اطراف فروگاه را پوشانده است.
موقعیت دقیق این فرودگاه العشیرات 31 کیلومتری جنوب شرقی شهر حمص و41کیلومتری اطراف حمص شمالی میباشد که در نقشه زیر بخوبی میتواند موقعیت آنرا ببینید.
این فرودگاه معروف شده به اینکه که اکثرجنایات جنگی در منطقه وسطی سوریه را مرتکب شده است یعنی این مقر نظامیان اسد اکثر بمبارانهای هوائی منطق آزادشده حمص حما ادلب واطراف دمشق را با لشکر 22وتیپ50 هوائی مشترکا مرتکب شده اند.




این فرودگاه دارای 40 آشیانه سیمانی برای هواپیماها دارد که در آنها جنگنده های میگ 23ومیگ 25 وسوخوی 25نگهداری ییمیکنند.
این فرودگاه دارای دفاع هوائی از نوع سام6 میباشد که 3کیلومتر محوطه دارد
نکته قابل توجه این است که این فرودگاه قبلا باسم فرودگاه نظامی طیاس بوده است که خامنه ای وپاسداران آنرا العشیرات نام نهادند.
این پایگاه نظامی مقر فرماندهی افسران سپاه پاسداران بوده که توسط پاسداران برای کشتار مردم سوریه سازماندهی واداره میشده است .
علاوه بر پاسداران تعدادی از افسران قابل اعتماد اسد نیز وجود دارد که اکثر آنها علوی میباشند بسیاری از افسران قبلی که علیه اسد برخاسته بودند آنجا را برای ادامه مبارزه علیه اسد وسرنگونی وی ترک کرده بودند.
گفته میشود که در این فرودگاه محلهائی وجود داشت که افسران روسی در آن بودند اما آمریکا آنها را هدف قرار نداده است.
وزارت دفاع آمریکا گزارش کرد که تمامی آشیانه های هواپیماها ومخازن سوخت وذخایر سوختی وتدارکاتی وفنی ودفاع هواهی وپدافند آن بکلی نابود شده است.
طلال برازی یکی از افراد اسد ودست اندر کار فرودگاه به روزنامه فرانسوی گفت :
که بر اثر این عملیات خسارات بسیار زیادی وارد شده تعدادی کشته وزخمی شده اند که بخش بدلیل آتش سوزی میباشد عملیات آتش نشانی وامداد رسان یبه افراد ادامه دارد

بنا به اطلاعاتی که اورینت نت از افراد صحنه وافراد دفاع شهری وبومی آنجا بدست آورده خلبانی که عمل جنایتکارانه بمباران شیمیائی در خلن شیخون را انجام داده است فردی است بنام سرهنگ خلبان محمد یوسف حاصوری فرمانده هواپیماهای سوخوی 22که روی هواپیمایش نوشته شده بود قدس1 اواز اهالی شهر تلکلخ اطراف حمص میباشد ودر حال حاضر با خانواده اش در مجموعه مسکونی الشبابی در اطراف حمص زندگی میکند.






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر