کل نماهای صفحه

۲۴ فروردین ۱۳۹۶

اردن: مقام‌های ایرانی باید کنترل زبان و بستن دهان خود را یاد بگیرند

اردن: مقام‌های ایرانی باید کنترل زبان و بستن دهان خود را یاد بگیرند
محمد المومنی سخنگوی دولت اردن

دبی-العربیه.نت فارسی

محمد المومنی وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت اردن، پنجشنبه 13 آوریل گفت که مسئولان ایرانی باید «کنترل زبان، بستن دهان‌ها و عدم اهانت» را یاد بگیرند.
سخنان المومنی در پاسخ به اظهارات اخیر بهرام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ایراد شده که در آن از مصاحبه ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در مصاحبه با روزنامه آمریکایی واشینگتن پست، انتقاد کرده بود. قاسمی گفته بود که ملک عبدالله در تعریف تروریسم «دچار اشتباه استراتژیک» شده است.
ملک عبدالله دوم در این مصاحبه گفته بود: «مشکل استراتژیکی در منطقه ما وجود دارد که به ایران مرتبط است. تلاشی برای ایجاد ارتباط جغرافیایی میان ایران، عراق، سوریه و حزب‌الله در لبنان در جریان است».
وزیر اطلاع رسانی اردن که در مصاحبه با تلویزیون رسمی این کشور سخن می‌گفت، افزود: «ما با کشورهای مختلف جهان تعامل مثبت داریم. اما اگر با این زبان درازی سخن گفته شود، ما این رفتار را نخواهیم پذیرفت و آن‌گونه که شایسته است به این سخنان پاسخ خواهیم داد».
سخنگوی دولت اردن ادامه داد: «همواره گفتیم اگر مسئولان ایرانی کنترل زبان، بستن دهان و عدم اهانت را یاد بگیرند، ایران قابل قبول‌تر خواهد بود».
وزارت امور خارجه اردن، یکشنبه 9 آوریل مجتبی فردوسی پور سفیر ایران در عمان را احضار کرده و اعتراض خود را به سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره پادشاهی اردن و رهبری‌اش ابلاغ کرد.
در بیانیه وزارت امور خارجه اردن که در این باره منتشر شد، آمده است: «سخنان مقام ایرانی تلاشی است برای لکه دار کردن نقش پادشاهی اردن در تحقق امنیت و ثبات منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم، تلاش برای مقابله با فتنه و مخالفتش با بازرگانی دیگران با مسائل عربی».
وزارت امور خارجه اردن همچنین از ایران خواست به «حسن همجواری با کشورهای عربی، عدم دخالت در امور داخلی آن‌ها و احترام به میثاقنامه‌ها و عرف بین‌الملل، پایبند باشد».


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر