کل نماهای صفحه

۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

وزیر کشور ایران: مناظره غیر زنده نظر رئیس جمهوری و وزارت کشور نیست

وزیر کشور ایران: مناظره غیر زنده نظر رئیس جمهوری و وزارت کشور نیست
دبی-العربیه.نت فارسیرحمانی فضلی وزیر کشور ایران روز شنبه 22 آوریل اعلام کرد که پخش مناظره غیر زنده نامزدهای انتخاباتی نظر رئیس جمهوری و وزارت کشور نیست.
وی گفت:« 5 عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 4 نفر به غیر زنده بودن مناظرات رای دادند. به این ترتیب با توجه به رای مثبت رئیس صدا و سیما به پخش زنده مناظرات، 2 نماینده دولت در کمیسیون تبلیغات قطعا رای به پخش غیرزنده مناظرات داده‌اند».
به گزارش رجا نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در حاشیه بیست و دومین همایش فرماندهان و روسای پلیس نیروی انتظامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «مناظره ها از نظر رسانه و افکار عمومی دارای اهمیت بسیاری است و ما خوشحالیم که رسانه به دنبال شفاف سازی است».
وی ادامه داد: «در مناظرات ضبط شده چه چیزی قابل طرح نیست که برخی‌ها به دنبال بیان آن در مناظرات زنده هستند به جز تهمت و اتهاماتی که زده می شود مابقی اظهارات قابل پخش بوده و نمایندگان کاندیدا بر روند ضبط نظارت می کنند».
رحمانی خاطرنشان کرد: «ما هم قبول داریم که مناظرات زنده جذاب است اما در جلسه کمیسیون انتخابات استدلال این بود که ممکن است هر فردی سخنی را بزند که قابل مدیریت نباشد و امنیت عمومی را دچار مشکل کند در سال 88 نیز این نوع برنامه هزینه های داخلی و بین المللی را برای کشور به وجود آورد».
وزیر کشور ایران تاکید کرد:« در جلسه کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری دلایل مختلف مطرح و 4 نفر از 5 عضو نظرشان پخش مناظره ها به صورت غیر زنده بود البته در آن جلسه مقرر شد نمایندگان نامزدها در زمان ضبط حضور داشته باشند و بر امر ضبط و پخش نظارت کنند».
وی با انتقاد از افرادی که این موضوع را سیاسی کرده و مدعی شدند این کار از سوی وزارت کشور صورت گرفته است تاکید کرد: «پخش مناظرات به صورت غیر زنده نظر رئیس جمهور و وزارت کشور نیست من هیچ وقت در عمرم در این رابطه مشورتی با رئیس جمهور نداشته ام حتی رئیس جمهوری در سفرشیراز با من تماس گرفته و موضوع را جویا شد که اعلام کردم که پس از یک بحث اقناعی در کمیسیون به این نتیجه رسیدیم».
رحمانی فضلی با بیان اینکه انتخابات باید در امنیت برگزار شود تاکید کرد:« اگر در جلسه امروز بار دیگر نظر اعضا پخش غیر زنده مناظرات بود باید به آن اعتماد کنیم ضمن اینکه باید بگویم دیروز جلسه کمیسیون نظارت در صدا و سیما برگزارشد و این موضوع ربطی به کمیسیون انتخابات و پخش زنده مناظرات ندارد».
وزیر کشور ایران در پاسخ به سوالی در مورد ممنوع التصویر شدن رئیس دولت قبل توسط شورای عالی امنیت ملی گفت:« این موضوع صحت ندارد و چنین مصوبه ای در شورای عالی امنیت ملی نداشتیم».
رحمانی افزود:«رسانه‌ها باید از ایجاد حساسیت و بیان حدسیات و گمان ها خودداری کنند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر