کل نماهای صفحه

۱۶ دی ۱۳۹۶

حمایت مجلس نمایندگان آمریکا از مردم ایران

حمایت مجلس نمایندگان آمریکا از مردم ایران

دو نماینده ارشد جمهوریخواه طرح قطعنامه‌ای را در حمایت از مردم ایران به مجلس نمایندگان آمریکا عرضه کردند. در قطعنامه جمهوریخواهان پیش‌بینی شده که مسئولان سرکوب حرکت‌های اعتراضی و کشتن تظاهرکنندگان تحریم شوند.
کوین مک‌کارتی، رئيس فراکسیون جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا
کوین مک‌کارتی، رئيس فراکسیون جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا
کوین مک‌کارتی، رئيس فراکسیون جمهوریخواهان، و اد رویس، عضو کمیته سیاست خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا، روز جمعه (۵ ژانویه / ۱۵ دی) گفتند که مجلس نمایندگان روز سه‌شنبه آینده (۹ ژانویه) درباره قطعنامه‌ای رای‌گیری خواهد کرد که صدور آن همزمان با تلاش کاخ سفید برای افزایش فشار بین‌المللی بر حکومت ایران در رابطه با رفتار آن با شرکت‌کنندگان در تظاهراتبه کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید در ایران خواهد بود.
دو سیاستمدار جمهوریخواه از کالیفرنیا در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حکومت ایران به دلیل سرکوب اعتراضات خیابانی بیش از یک هفته اخیر و کشته شدن بیش از ۲۰ نفر در سراسر کشور گفتند: «رژیم افراطی ایران حق آزادی‌های اساسی را نادیده می‌گیرد و اپوزیسیون را با نیرویی مهلک در هم می‌شکند و این درحالیست که میلیاردها دلار خرج فعالیت‌های تروریستی در خارج از کشور می‌کند.»
قطعنامه‌ای که به گفته نویسندگان بیانیه یاد شده حمایت هر دو حزب عمده آمریکا را جلب خواهد کرد، سرکوب اعتراض‌های مشروع توسط حکومت ایران را محکوم می‌کند و "روشن می‌سازد که آمریکا از خواست‌های مردم ایران برای برخورداری از صلح، آزادی و زندگی بهتر حمایت می‌کند".
در این قطعنامه همچنین پیش‌بینی شده که سپاه پاسداران و دیگر مقام‌های حکومت ایران که مسئولیت نقض سیستماتیک حقوق و آزادی‌های مردم ایران را بر عهده دارند مورد تحریم قرار گیرند.
شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه به موضوع ناآرامی‌های اخیر در ایران پرداخت. در عین حال تا حدی نشانه‌هایی از فرونشستن اعتراضاتی که از ۲۸ دسامبر در بسیاری از شهرهای ایران شروع شد به چشم می‌خورد.
موضوع این قطعنامه یک روز پس از آن مطرح شده است که باب کورکر، سناتور جمهوریخواه مریلند و رئيس کمیته سیاست خارجی مجلس سنای آمریکا ، و بن کاردن، سیاستمدار ارشد دمکرات، قطعنامه خود را در حمایت از تظاهرکنندگان در ایران معرفی کردند. آنها از سازمان ملل متحد خواستند که رفتار حکومت ایران با معترضان و "نقض مداوم حقوق بشر" در ایران را محکوم کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر