کل نماهای صفحه

۲۳ بهمن ۱۳۹۴

رفسنجانی علیه خامنه ای دوباره شورائی شدن رهبری را مطرح ومصداق فسادها را در افزایش طلاق، تهمت زدن، نزاع‌ها، دروغ‌ها و درگیری‌ها خواند

رفسنجانی علیه خامنه ای دوباره شورائی شدن رهبری را مطرح ومصداق فسادها را در افزایش طلاق، تهمت زدن، نزاع‌ها، دروغ‌ها و درگیری‌ها خواند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مصداق فسادها را در افزایش طلاق، تهمت زدن، نزاع‌ها، دروغ‌ها و درگیری‌ها خواند و افزود باید این نقاط ضعف در انتخابات جبران شوند.
رفسنجانی در بخشی از سخنان خود به توضیح چگونگی تشکیل مجلس خبرگان پرداخت: «امام در اواخر عمرشان احساس کردند که تشکیل شورایی از مراجع (و نه شورای مجتهدان) در آینده مشکل می‌شود... علنا گفتند چنین شورایی کار مشکلی است و باید قانون اساسی اصلاح شود... ما در حال بازنگری و اصلاح بودیم که ایشان رحلت کردند.»
هاشمی ادامه داد که پس از مرگ خمینی، جلسه‌ای با حضور هفتاد و چند نفر تشکیل شد که ۳۵درصد حاضران در آن به رهبری شورایی رای دادند و ۴۵ درصد به فرد: «جمعی از علمای قم که در جلسه بودند، آیت‌الله گلپایگانی را پیشنهاد دادند. بحث زیادی شد و ایشان ۱۴ رای آورد. فرد دوم را ما اعلام کردیم که آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر فردی بودند. ایشان بلند شدند و گفتند: من طرفدار شورا هستم و نمی‌توانم این مسئولیت را بپذیرم. من که جلسه را اداره می‌کردم، گفتم: ببینید تا الان قانون نبود و با تصویب خبرگان قانون شد و بر فرض اگر شما نپذیرید، فرد دیگری خواهد بود. اما جلسه شما را تشخیص می‌دهد. ایشان عکس‌العملی نشان ندادند و نشستند و جلسه ما هم این را حمل بر رضایت کردند و سکوت را علامت رضا می‌دانیم. برای ایشان رأی‌گیری کردیم. نزدیک به تمام حاضران رأی دادند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر