کل نماهای صفحه

۲ اسفند ۱۳۹۴

خامنه ای با خوردن جام زهزدر بن بست است در نتیجه هر دو باند نظام در بن‌بست نمایش انتخابات گرفتارند

روز چهارشنبه 28بهمن، خامنه‌ای برای جمعیتی تحت عنوان مردم آذربایجان صحبت کرد و در این سخنرانی چندین و چند بار جوانان را مورد خطاب قرار داد و از جمله در بخشی از حرفهایش گفت: «جوانهای عزیز ما به این درست توجّه کنند؛ وقتی تصمیم‌های شورای نگهبان زیر سؤال رفت و ادّعا شد که اینها غیرقانونی است، معنایش چیست؟ معنایش این است که انتخاباتی که پیش رو است، غیرقانونی است؛ وقتی انتخابات غیرقانونی شد، برخلاف قانون شد، نتیجه‌اش چیست؟ نتیجه‌اش این است مجلسی که بر اساس این انتخابات تشکیل خواهد شد، غیرقانونی است؛ معنای غیرقانونی بودن مجلس این است که در طول چهار سال هر قانونی که در این مجلس بگذرد، اعتبار ندارد و بی‌اعتبار است؛ یعنی کشور را چهار سال در خلأ مجلس و خلأ قانون نگه‌داشتن؛ معنای تخریب شورای نگهبان این است و دشمن این را می‌خواهد». (شبکه خبر رژیم 28بهمن 94)
روشن است که در وهله اول هدف خامنه‌ای از این حرفها حمله به رفسنجانی است و می‌خواهد به‌طور غیرمستقیم به او هشداربدهد که شورای نگهبان نظام را زیر سؤال نبرد. چرا که رفسنجانی در سخنرانی‌یی که در فرودگاه مهرآباد در روز 22بهمن داشت، حرفهای تند و تیزی علیه شورای نگهبان زد.
اما با کمی دقت متوجه می‌شویم که عمق حرفهای خامنه‌ای خیلی بیشتر از این حرفهاست.  ولی‌فقیه ارتجاع  که به درستی تهدید را از جانب جوانان تشخیص داده، در این حرفها عمق واقعی تهدید جوانان برای نظام ولایت را به تصویر می‌کشد. به‌همین خاطر هشدار به رفسنجانی را خطاب به جوانان اعلام می‌کند و می‌گوید: تخریب شورای نگهبان، در واقع تخریب کل نظام ولایت‌فقیه و خواست دشمنان نظام است. جالب این‌جاست که رفسنجانی هم با همین معضل رو به روست، از طرفی هر بار و در هر سخنرانی خود با عنوان کردن خطر دلسرد شدن مردم و جوانان و از دست رفتن «مصونیت» نظام، با عبارتهایی مثل «خطر به‌وجود آمدن شرارت» و «تلاطم اجتماعی» از تهدید قیام حرف می‌زند و خامنه‌ای را فرا می‌خواند که قدرت را در نظام تقسیم کند، اما قبل از خامنه‌ای خودش از خطر انفجار اجتماعی وحشت دارد. همین وحشت باعث شد که وقتی خامنه‌ای دست به قلع و قمع گله‌ای و فله‌ای زد، در حالی که بسیاری انتظار واکنش تند و تیز از رفسنجانی داشتند ولی او مستمراً از جوانان دعوت می‌کند که با حفظ آرامش در نمایش انتخابات شرکت کنند.
آری، واقعیت این است که هر دو باند نظام در بن‌بست نمایش انتخابات گیر کرده‌اند و راه برون‌رفت ندارند، چرا که تهدید بزرگی از جانب جوانان و همه مردم ایران بالای سر آنهاست به‌نحوی که قدرت مانور را از آنها گرفته است. تهدیدی به بزرگی یک قیام سراسری و بنیان کن.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر