به گزارش خبرگزاری رسمی پادشاهی سعودی، بزرگترین رزمایش این کشور به نام "رعد شمال" در پایگاه نظامی ملک فهد در شهر حفرالباطن در شمال پادشاهی سعودی و با حضور 20 کشور دوست و اسلامی برگزار می شود. 

کشورهایی که در این رزمایش شرکت می کنند، پادشاهی سعودی، امارات متحده عربی، اردن، بحرین، سنگال، سودان، کویت، مالدیو، مغرب، پاکستان، چاد، تونس، کمور، جیبوتی، عمان، قطر، مالری، مصر، موریتانی و موریس هستند. 

علاوه بر حضور نظامی این کشورها، نیروهای سپر دفاعی شبه جزیره نیز در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

رزمایش رعد شمال بزرگترین مانور نظامی از نظر شمار کشورهای شرکت کننده، کیفیت تجهییرات نظامی بکار گرفته شده، و استفاده از جنگ افزارهای پیچیده در نوع خود است. 

شرکت هواپیماهای جنگنده متنوع، و طیف وسیعی از ادوات توپخانه، تانک، دفاع ضد هوایی، ناوهای نیروی دریایی، و در نهایت آمادگی جنگی از 20 کشور جهان از نکات برجسته این رزمایش هستند. 

رزمایش رعد شمال با حضور نیروهای سعودی و کشورهای برادر و دوست نشان از اتحاد کشورهای حاضر در این رزمایش و چالشهای فراروی این کشورها برای حفظ ثبات و صلح در منطقه دارد. 

تحلیلگران براین باورند که برگزاری رزمایش رعد شمال تاییدی بر همسویی کشورهای مشارکت کننده با اهداف پادشاهی سعودی برای حفاظت از صلح و ثبات منطقه است.