کل نماهای صفحه

۲۲ بهمن ۱۳۹۴

خامنه ای وحذف حسن خمینی از نمایش انتخابات به رغم توصیه مراجع سرشناس و حکومتی

 خامنه ای وحذف حسن خمینی از نمایش انتخابات  
به رغم توصیه مراجع سرشناس و حکومتی


تشدید بیسابقه جنگ قدرت و بحران مرگبار در رأس فاشیسم دینی حاکم بر ایران 
بعد از دو هفته کشاکش حاد در رأس رژیم آخوندی، شورای نگهبان به دستور خامنه ای صلاحیت سید حسن خمینی، را برای نامزدی خبرگان ارتجاع به طور نهایی رد کرد. این ارگان اعلام کرد: «اجتهاد او در حدی که قدرت استنباط بعضی مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد» احراز نشد (خبرگزاریهای حکومتی ایرنا و ایلنا 21 بهمن). این در حالی است که بسیاری از آخوندهای سرشناس و مراجع حکومتی توصیه کرده بودند صلاحیت حسن خمینی مورد تأیید قرار گیرد.
در همین حال، نجات الله ابراهیمان، عضو حقوقدان شورای نگهبان و سخنگوی آن از روند حذف کاندیداها فاصله گرفت و گفت: «هیچ اطلاعی از کم و کیف مسأله بررسی صلاحیتهای خبرگان رهبری ندارم» و «اگر در آینده ایشان (جنتی، دبیر شورای نگهبان) ... شیوه احراز صلاحیتها را در جمع 12 نفره مشخص کردند، من هم اطلاعات به میزانی که بدانم در اختیار رسانه ها قرار خواهم داد».
قبل از آن نیز شورای نگهبان صلاحیت اکثر نامزدهای مجلس و خبرگان آخوندی از باندهای رفسنجانی و روحانی را رد کرده بود. به این ترتیب با سلاخی باندهای رقیب، جنگ قدرت و بحران درونی رژیم مرگبار در رأس فاشیسم دینی حاکم بر ایران ابعاد بیسابقه یی به خود گرفته و تمامیت رژیم را متزلزل کرده است.
همزمان حملات باند خامنه ای به رفسنجانی شدت یافته است از جمله در روز 16بهمن، برخی از آخوندهای باند خامنه ای بعد از مراسم نماز جمعه در شهر بابک کرمان پلاکارد بزرگی را حمل کردند که روی آن نوشته شده بود: «ما از دادگاه ویژه روحانیت خواستار محاکمه رفسنجانی به‌عنوان مفسد فی‌الارض هستیم».
در روز12بهمن، رفسنجانی در مراسمی در فرودگاه تهران با شرکت بسیاری از سرکردگان رژیم، در سالگرد ورود خمینی از پاریس به تهران، رد کاندیداتوری حسن خمینی را به شدت مورد حمله قرار داد. وی گفت: «صلاحیت فردی که اشبه به جدش امام است را قبول ندارند. صلاحیت شما را چه کسی تأیید کرده است؟! ....اگر ما بخواهیم شرایطی را تحمیل کنیم وضعیت به گونه‌یی دیگر پیش خواهد رفت». او طرفداران خامنه ای را که «سلاح» و «تریبونهای نمازجمعه » و «رادیو- تلویزیون» را در اختیار دارند “اقلیتی...که نهادهای پرقدرت دست به حمایت از آنها می‌زنند ولی اکثریت مردم از آنها حمایت نمی‌کنند» توصیف کرد و گفت:”اگر زمانی تفرقه‌ها عمیق شود نباید انتظار دوام انقلاب وحتی ایران را داشته باشیم».
در واکنش به این سخنان رفسنجانی، در روزهای اخیر، عوامل و ارگانها و نشریات و رادیو-تلویزیون وابسته به خامنه ای «برجام» و «توافق اتمی» را خیانت آمیز قلمداد کرده و به تبع آن روحانی و رفسنجانی را زیر علامت سؤال می برند.
خامنه ای هم چنین تلاش می کند با قدرتنمایی های پوشالی مانند مانورهای نظامی و موشکی و با افزایش حمایت از بشار اسد و کشتار بیرحمانه مردم سوریه، در آستانه نمایش انتخابات، جنگ قدرت افسارگسیخته درونی را تحت الشعاع قرار داده و به خیال خود آثار خطرناک حذف باند رقیب برای تمامیت رژیم را به حداقل برساند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
21بهمن 1394 (10 فوریه2016)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر