رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اصلاح‌طلب اعتماد ملی ایران می‌گوید که اصولگرایان برای افزایش رای نامزدهای خود در حوزه انتخابات تهران، یک میلیون نفر را به این شهر خواهند آورد.
منتجب، سه‌شنبه ۲۳ فوریه در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفت: «از چند ماه قبل خبردار شدیم تندروها در جلسات سری تصمیم گرفتند جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را از روستاها به تهران بیاورند و بودجه‌ای هم برای آن در نظر گرفتند تا آنها در تهران رای بدهند و آرای خود را بالا ببرند.»

او افزود: «لذا برای این مسئله باید وزارت کشور فکری کند، چرا که برخی نهادها از پول بیت‌المال هزینه می‌کنند تا مردم را برای رأی دادن به تهران بیاورند».

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی همچنین به شایعه تعطیلی روز شنبه پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: «اصول‌گرایان و تندروها با مسئله تعطیلی روز شنبه تلاش می‌کنند دولت را وادار به تعطیلی مدارس کنند و مردم به مسافرت بروند و در تهران نباشند تا لیست اصلاح‌طلبان رأی نیاورد و با مشارکت حداقلی پیروز انتخابات شوند».

او افزود: «تندروها می‌دانند اگر مردم پای صندوق نیایند، آنها شکست می‌خورند، لذا می‌خواهند مشارکت مردم کم باشد. به همین دلیل این هشدار را به اعضای دولت و مردم می‌دهم که ما از این تعطیلات ضربه خوردیم و یادآوری می‌کنم که از خیانت‌های دولت قبل همین تعطیلی‌های مکرر بود. این توطئه خطرناکی است؛ نکند دولت تحت تأثیر این فشارها قرار گیرد».

مهدی کروبی از رهبران معترضان ایران و نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۹ این کشور، بنیانگذار حزب اعتماد ملی است. آقای کروبی از حدود ۵ سال پیش در حبس خانگی به سر می‌برد.

در این دوره اصلاح طلبان با وجود رد صلاحیت‌های گسترده، تصمیم به شرکت در انتخابات دارند. آن‌ها برای رای آوردن خود از مردم می‌خواهند به فهرست کامل رای دهند.