کل نماهای صفحه

۲۳ بهمن ۱۳۹۴

داعش فرزند طبیعی آمریکا و ایران است حمله به عراق موازنه ژئوپلتیک در خاورمیانه را بطور ریشه‌ای دگرگون کرد.

داعش فرزند طبیعی آمریکا و ایران است  حمله به عراق موازنه ژئوپلتیک در خاورمیانه را بطور ریشه‌ای دگرگون کرد. 

اخضرالابراهیمی : که آمریکایی‌ها در سال 2003 با این که هشدارهایی نسبت به نابودی زیربنای دولت، ارتش و حزب بعث دریافت کردند ، پیشنهاد خلاص شدن از صدام حسین را به ایران دادند، که در نتیجه آن گروه‌های مسلح و شبه‌نظامیان ظاهر شدند، وی در ادامه افزود:" به نظر من گروه القاعده بازده طبیعی دخالت آمریکا بود و داعش فرزند طبیعی آمریکا و ایران است به همین دلیل معتقدم که حمله به عراق موازنه ژئوپلتیک در خاورمیانه را بطور ریشه‌ای دگرگون کرد".
در پاسخ به این پرسش که چرا ایالات متحده مرتکب چنین اشتباهی شد؟
 وزیر خارجه سابق الجزایر، جواب این سؤال را یک "راز" دانست، اما در عین حال تلویحا به این مساله اشاره کرد که "پرونده عراق در آن تاریخ در اختیار وزارت دفاع آمریکا و نه وزارت خارجه این کشور بود، و بر کسی پوشیده نیست که وزارت دفاع از کارشناسان نزدیک به اسرائیل مانند پل ولفتیز، الیوت ابرامز و ریچارد پرل سود می‌برد، در حالی که اسرائیل عراق را یکی از بزرگ‌ترین دشمنان خود به شمار می‌آورد. این تنها تفسیری است که برای اقدام جنون‌آمیز بوش علیه عراق به نظرم می‌رسد".
فرستاه ویژه سازمان ملل متحد به سوریه در ادامه اظهار داشت که رژیم سوریه و اپوزیسیون این کشور آماده پذیرش "راه حل میانه" نیستند و "همه به حامیان مختلف از جمله روسیه، ایران، ایالات متحده و برخی کشورهای منطقه اتکاء دارند".
رئیس اسبق دستگاه سیاست خارجی الجزایر اضافه کرد:
" در صورت دست‌یابی به توافق بر سر راه حلی سیاسی و تطبیق جدی آن، این امکان وجود خواهد داشت که کورسوی امیدی مشاهده شود، در غیر این صورت نمی‌توان انتظار چیزی را داشت".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر