کل نماهای صفحه

۲۲ بهمن ۱۳۹۴

«ضرر حتمی» كه روحاني از آن وحشت دارد چيست؟

اول این فیلم را ببینید
سوال این است که منظور وی از «ضرر حتمی» چیست؟
روحانی از چه وحشت دارد؟

حرفهای آخوند روحانی طی چند روز گذشته قابل‌توجه است. از تجلیل از دست‌اندرکاران برجام گرفته تا دم زدن از برجام 2. حتی آخوند روحانی از اندیشه‌های افراطی هم صحبت کرده و گفته افراط از مشت و چماق شروع نمی‌شود، افراط از مغز شروع می‌شود.
به‌راستی حرفهای این‌چنینی روحانی را باید در چه دستگاهی تحلیل کرد؟
به جملات دیگری از آخوند روحانی توجه کنید تا منظور و هدف بهتر روشن شود. او در مورد ضرورت شرکت در انتخابات گفت، بین نفع کم و ضرر حتمی نفع کم را انتخاب می‌کنیم و اضافه کرد که باید تحت هر شرایطی هفتم اسفندماه پای صندوق رأی برویم.
حالا موضوع روشن‌تر شد، جنگ و دعوا بر سر هژمونی در نمایش انتخابات است. آخوند روحانی با گفتن عبارت «نفع کم»، اذعان و اعتراف می‌کند که انتخاباتی که نظام آخوندی برگزار می‌کند نمایشی و ناسالم است. اما نکته مهمتر در حرفهای وی، ابراز وحشت وی از «ضرر حتمیه».
سوال این است که منظور وی از «ضرر حتمی» چیست؟
برای پاسخ به این سؤال باید نگاهی بیندازیم به سطح شهر و به مقابله جوانان با نیروهای سرکوبگر.
برای نمونه آنچه که صبح روز جمعه 16بهمن اتفاق افتاد، وقتی مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی همراه با چندین ون وارد پیست اسکی توچال شدند و شروع به اذیت و آزار کردند. اما جوانان بلافاصله واکنش نشان داده و با اونها درگیر شدند، در حدی که کارکنان دولتی پیست با دستپاچگی و ترس از بالا گرفتن درگیریها از مزدوران خواستند که محل را ترک کنند. یکی از مزدوران گفته بود که علت استقرار این همه مأمور در پیست، پخش گسترده تصاویر جوانان در پیست اسکی در شبکه‌های اجتماعی بوده است.
در همین روز در در تهران در میدان علم و صنعت، دو بسیجی مزاحم جوانان شدند، اما جوانان خشمگینانه واکنش نشان داده و آنها را گوشمالی دادند.
عصر همین روز اتفاق مشابهی هم در پاساژ میلاد شهرک نور افتاد و جوانان مأموری را که از پشت بلندگوی گشت به بهانه تذکر به آنها توهین کرده بود گوشمالی دادند.
صبح شنبه 17بهمن هم مأموران سرکوبگر موسوم به ارشاد در مقابل سینما آزادی تهران برای مردم و جوانان مزاحمت ایجاد کردند. تعدادی از جوانان هم اعتراض کردند، طوری که برخی گردانندگان این نمایش حکومتی با مرکز فوریتهای پلیس تماس گرفته و با گزارش فضای متشنج و امکان بهم ریختن نمایش حکومتی خواهان بیرون بردن فوری مزدوران شدند. این تماسها، منجر به بیرون کشیدن مزدوران از صحنه شد.
ناگفته پیداست که منظور شیخ شیاد از ضرر حتمی در شرایطی که آخوندها در آستانه نمایش انتخابات قرار دارند، به هم پیوستن همین اقدامات اعتراضی و تشکیل قیامی سراسری، فراتر از قیام هشتاد وهشت است. 
این فیلم را ببینید
قیامی که این بار مثل یک سونامی بر سر تمامیت نظام آخوندی آوار خواهد شد و اثری از هیچ‌کدام از باندهای نظام باقی نمی‌گذارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر