کل نماهای صفحه

۱۶ بهمن ۱۳۹۴

خامنه ای ورفسنجانی واعترافات آشکار به جنگ هژمونی توسط نماینگان شان

  خامنه ای ورفسنجانی واعترافات آشکار به جنگ هژمونی توسط نماینگان شان
اذعان شورای نگهبان به ضعف کار خود
دویچه وله فارسی
علی یونسی: متاسفانه به این شکل با هر انتخاباتی که برگزار می‌کنیم، بخش قابل توجهی از هموطنان را دلسرد و مایوس می‌کنیم علی یونسی: متاسفانه به این شکل با هر انتخاباتی که برگزار می‌کنیم، بخش قابل توجهی از هموطنان را دلسرد و مایوس می‌کنیم
نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان اخیرا در مصاحبه‌ای با برنامه "متن- حاشیه" شبکه سوم تلویزیون سراسری ایران گفت که قانون انتخابات ایران به دلیل مدت کوتاهی که برای رسیدگی به پرونده‌های داوطلبان نامزدی تعیین کرده، اشکال دارد.
ابراهیمیان تصریح کرد: «چطور می‌شود به صلاحیت ۱۲ هزار نفر در مدت ۱۰ روز رسیدگی کرد؟ قانون انتخابات نیاز به بازبینی جدی دارد، فرصت کافی برای بررسی همه مستندات وجود نداشته و برای ما هم کار طاقت‌فرسایی است.»
برای کاندیدا شدن در انتخابات مجلس دهم در ایران، حدود ۱۲ هزار نفر ثبت نام کردند اما بیش از ۷ هزار نفر از آنها رد صلاحیت شدند.
بیشتر بخوانید: نامزدان خبرگان در شش استان رقیب ندارند
سخنگوی شورای نگهبان در سخنان اخیر خود اعلام کرد که حدود ۶ هزار نفر به نتیجه بررسی صلاحیت خود اعتراض کرده‌اند و مهلت سه هفته‌ای رسیدگی به اعتراض‌ها را ناکافی دانست.
رد گسترده صلاحیت نامزدها در سخن برخی دیگر از مقام‌های جمهوری اسلامی نیز بازتابی انتقادی پیدا کرده است. علی یونسی، وزیر سابق اطلاعات و معاون کنونی رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب، در مصاحبه‌ای با "خبرآنلاین" گفته است: «متاسفانه به این شکل با هر انتخاباتی که برگزار می‌کنیم، بخش قابل توجهی از هموطنان را دلسرد و مایوس می‌کنیم. وقتی ما هزاران نفر را رد صلاحیت می‌کنیم و بعد آنها را متهم می‌کنیم به این که آنها التزام عملی به اسلام ندارند، اختلافات را دو چندان می‌کنیم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر