کل نماهای صفحه

۲۳ دی ۱۳۹۵

طارق هاشمی معاون سابق رئیس جمهوری عراق: قاسم سلیمانی به من گفت که ایران با القاعده رابطه دارد

طارق هاشمی معاون سابق رئیس جمهوری عراق: قاسم سلیمانی به من گفت که ایران با القاعده رابطه دارد


دبی-العربیه.نت فارسی

طارق الهاشمی دبیرکل حزب اسلامی عراق و معاون سابق رئیس جمهوری این کشور در گفت‌و‌گو با «العربیه» از جزئیات دیدار چند سال گذشته است با قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران در تهردان پرده برداشت.
آن هنگام الهاشمی برای دیدار با شماری از مسئولان ایرانی و در راس آن‌ها محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری وقت ایران، به تهران سفر کرده بود.
الهاشمی در بیان جزئیات ماجرا گفت: «قاسم سلیمانی به دفتر معاون رئیس جمهور (ایران) آمد. با او درباره در اختیار داشتن دلایلی قطعی از خالت ایران در امور داخلی عراق سخن گفتم».
او افزود: «به سلیمانی گفتم که ایران در ایران آشوب ایجاد می‌کند، در عراق آشوب می‌آفریند و از القاعده حمایت می‌کند».
الهاشمی ادامه می‌دهد: «ابتدا سلیمانی منکر این اتهام‌ها شد. از این رو به او گفتم: امروز به سفرم پایان می‌دهم و به عراق باز می‌گردم. از کارمندام خواستم تا به خلبان هواپیما خبر بدهند که من باز خواهم گشت. بلند شدم و به سمت در اتاق رفتم. سلیمانی دنبالم آمد و از من خواست باز گردم».
او افزود: «گفتم که نمی‌نشینم تی به من جواب‌های حقیقی سوال‌هایم را بدهی. به من گفت: بپرس».
در این هنگامی الهاشمی از سلیمانی پرسید: «آیا با القاعده ارتباط دارید؟ آیا از مقاومت برای اقدام علیه آمریکایی‌ها حمایت می‌کنید؟ آیا گروه‌های شبه نظامی شیعه عراقی شبیه به سپاه پاسداران و سپاه قدس ایجاد می‌کنید؟»
معاون سابق رئیس جمهوری عراق گفت: «سلیمانی در پاسخی مثبت به این سوال‌ها داد و گفت: آری!».
این بحث میان دو نفر الهاشمی را بر آن داشت تا بپرسد: «دلیل این اقدام‌های تهران چیست؟»
سلیمانی پاسخ داد: «ما از حضور آمریکایی‌ها نگرانیم».
هاشمی گفت: «آیا این شما را بر آن می‌دارد تا شیعیان و سنی‌ها را بکشید؟»
سلیمانی گفت: «وضعیت همین است»!
معاون وقت رئیس جمهوری عراق هم گفت: «من امروز به نمایندگی از شیعیان و سنی‌ها سخن می‌گویم، از شما می‌خواهیم در موضعتان تجدید نظر کنید وگرنه موضع ما دشمنی با شما خواهد بود».
به گفته الهاشمی، اینجا بود که سلیمانی آمادگی تهران را برای بحث بر سر تمامی مسائل با دولت عراق اعلام کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر