کل نماهای صفحه

۸ بهمن ۱۳۹۵

باز هم تحریم نظام ولایت فقیه این با تحریم های غیر اتمی - که نشانگر بر باد رفتن خان نعمتی بود که از اوباما دریافت میکردند

باز هم تحریم نظام ولایت فقیه  این با تحریم های غیر اتمی -  که نشانگر بر باد رفتن خان نعمتی بود که از اوباما دریافت میکردند


رادیو فرانسه: ٣ سناتور جمهوری خواه آمریکایی طرح تازه‌ای را برای وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران به سنای آمریکا تسلیم کرده‌اند. این طرح که فعالیت‌های غیر هسته‌ای ایران از جمله نقض موازین حقوق بشر و شهروندی،‌ حمایت از تروریسم بین‌المللی و تخطی از محدودیت مربوط به توسعه برنامه موشک‌های بالستیک را دربر می‌گیرد، به عنوان "قانون تحریم‌های غیر هسته‌ای ایران" نام دارد.
طرح قانون "تحریم‌های غیرهسته‌ای ایران" توسط سه سناتور آمریکایی: "مارو روبیو" سناتور ایالت فلوریدا، "جان کورنین" سناتور تگزاس و "تاد یانگ" سناتور ایندیانا، به سنای آمریکا ارائه شده است. نسخه ای از این طرح قانونی روی وب‌سایت "مارک روبیو" منتشر شده است.
سناتور روبیو، در وب‌سایت خود ضمن انتقاد نسبت به سیاست دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مورد ایران گفته است: «پس از سال‌ها امتیازدهی یکجانبه توسط دولت قبلی آمریکا، زمان آن فرا رسیده است تا ایالات متحده در صدد مقابله با حمایت ایران از تروریسم، فعالیت‌های تهدیدآمیز موشکی رژیم و اقدامات تکان دهنده آن در نقض حقوق بشر برآید.»
تصویب این طرح از سوی سنای آمریکا و تحت عنوان "قانون تحریم‌های غیرهسته‌ای ایران" به دولت آمریکا اجازه خواهد داد تا تحریم‌های سنگین اقتصادی و مالی را علیه برخی نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی به مورد اجرا بگذارد. برای تصویب این طرح و تبدیل آن به قانون آرای اکثریت نسبی سنا ضرورت دارد. با توجه به اینکه در حال حاضر جمهوریخواهان در مجلس سنای آمریکا اکثریت دارند، هیچ مانعی برای تصویب این قائون در سنای آمریکا وجود دارد.
همچنین به نظر نمی رسد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با این طرح مخالفت کند. بنا بر این طرح ارائه شده در آینده مبدل به قانون شده و تحریم های تازه ای علیه ایران وضع خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر