حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهوری ایران با انتشار چند توئیت تهدیدآمیز درباره اینکه در صورت سقط دولت مخالفان هم سقوط خواهند کرد، رقبای دولت را تهدید کرد که "فقط آسیاب به نوبت نیست؛ ممکن است آتش هم به نوبت باشد."
به گزارش تابناک، حسام الدین آشنا با انتشار چند توئیت تهدید آمیز، مخالفان دولت را تهدید کرده که اگر قرار است اتفاقی بیفتد، این اتفاقات دامن رقبا را هم خواهد گرفت و در واقع در صورت سقوط دولت، مخالفان هم سقوط خواهند کرد. او در توئیتر نوشت: "ساختمان‌ها و ساختارها همیشه به صورت عمودی و درخود فرو نمی‌ریزد. گاهی به ساختمان‌های مجاور هم خسارات جدی وارد می شود."
او همچنین در یک تهدید آشکار به مخالفان درباره احتمال اقدام متقابل دولت هشدار داد و نوشت: " به مالکان و ساکنان ساختمان‌های با نمای شیشه‌ای توصیه می‌شود از سنگ پرانی به دیگران خودداری کنند." این توئیت او اشاره به یک ضرب المثل تهدید آمیز عربی است که می‌گوید: "من كان بيته من زجاج لا يرمي الناس بالحجارة".
تابناک در تفسیر چرایی این تهدیدها نوشته : "تهدیدات آشنا مشاور رئیس جمهور، حاکی از این است که منافعی که دولت احساس می کند در رقابت با منتقدان و مخالفان، در حال تهدید یا از دست رفتن هستند، اتفاقا منافع بنیادین هستند؛ منافع بنیادین، منافعی هستند که با هستی و در واقع بود و نبود دولت مرتبط هستند و تهدید این منافع، در واقع تهدید موجودیت دولت است، لذا این منافع بنیادین به هیچ وجه قابل مذاکره و چانه زنی نیستند و از آنجا که علاوه بر هستی دولت با آبروی او هم در ارتباط است، سازشی در ارتباط با آن صورت نمی گیرد؛ لذا دولت می کوشد آن تهدید را یا نابود کند و اگر موفق به نابودی آن نشد و خود را در معرض نابودی دید، به آخرین حربه متوسل شود و تهدیدات را نیز با خودش به مرز نابودی بکشاند."

حسام‌الدین آشنا این تهدیدات را درقالب یک توئیت که خود آن را "توصیه‌های ایمینی پسا پلاسکو" نامیده منتشر کرده است. به نظر می‌آید اصطلاح پساپلاسکو از روی اصطلاح پسابرجام ساخته شده باشد. اصطلاح پسابرجام اشاره به شرایط ایران پس از توافق هسته‌ای دارد. دولت ایران به دلیل عدم موفقیت در انجام وعده‌های انتخاباتی خود و به ویژه انتظاراتی که در پی توافق هسته‌ای با گروه پنج به اضافه یک ایجاد شد، به شدت از سوی مخالفین تحت فشار قرار گرفته است. افزایش فقر، بیکاری، برداشته نشدن تحریم‌ها و به ویژه تحریم‌های بانکی از جمله مواردی است که دولت را به شدت از سوی مخالفان تحت فشار قرار داده است.