منابع یمنی بامداد روز سه شنبه 31 ژانویه 2017 از کشته شدن رهبر القاعده در استان لحج خبر دادند.
براساس این منابع، عمار قائد المکنی ملقب به «ابوعلی اللحجی»، بامداد امروز سه شنبه توسط پلیس و ارتش ملی یمن در یکی از مناطق شهر الحوطه واقع در استان لحج کشته شد.  شهر الحوطه که مرکز استان لحج است، در 50 کیلومتری شمال عدن واقع شده است.
به گزارش تلویزیون العربیه، سرتیپ صالح السید، مدیر پلیس استان لحج، ضمن تایید این خبر گفت:«این عملیات که به کشته شدن رهبر القاعده در استان لحج منجر شد توسط یک واحد از نیروهای ضد تروریستی پلیس این استان و با حمایت ارتش انجام گرفت».
وی افزود:«واحد ضد تروریستی پلیس استان لحج با دریافت اطلاعاتی نسبت به حضور رهبر و فرمانده القاعده در یکی از خانه های مسکونی این خانه را محاصره کرده اند و تصمیم داشتند فرمانده القاعده را زنده به دست بگیرند اما او حاضر به تسلیم کردن خود نشد و به سوی پلیس تیر اندازی کرد که پس از تیراندازی با ضرب گلوله پلیس کشته شد».
سرتیپ السید افزود:«کشته شدن رهبر القاعده در لحج، در چارچوب عملیاتی پیچده‌ای و بسیار دقیق توسط نیروهای امنیتی مورد حمایت نیروهای ائتلاف عربی، صورت گرفته است».
وی اظهار داشت:«این عملیات برای تعقیب و پیگرد افراد وابسته به القاعده و داعش در استانهای عدن، لحج و ابین، به هدف دستگیری یا قتل آنها انجام گرفته است».

گفتنی است که ارتش ملی یمن و نیروهای مقاومت مردمی پیشتر شبه نظامیان القاعده را از مناطق ساحلی جنوب یمن خارج کرده بود.