کل نماهای صفحه

۱۲ بهمن ۱۳۹۵

اولین ورود حسن روحانی به صحنه نمایش انتخابات وگنده کردن حسن خمینی در مقابل خامنه ای وپز پرکردن جاي خالي رفسنجاني




امروز 11 بهمن95 روحانی همراه با حسن خمینی و تعدادی از اعضای دولت، سر قبر خمینی حاضر شد و آنجا سخنرانی کرد.

حرفهای روحانی به‌خصوص از این نظر اهمیت داشت که اولین ورود علنی او به صحنه نمایش انتخابات بود. این اعلام ورود اگر چه به‌طور تلویحی، اما کاملاً روشن بود، به‌خصوص آنجا که با استناد به حرف خود خامنه‌ای که یک بار گفته بود رأی مردم حق‌الناس است، قاعده این بازی درون رژیم را به حریف یادآوری کرد که مثل انتخابات92 نباید مانع او بشود، و نباید بازی را به هم بزند. ضمناً یک زرنگی دیگر هم کرد و همانجا برجام را که این روزها حریف آن را به‌عنوان شکست بزرگ پای روحانی می‌نویسد، با عنوان «نرمش قهرمانانه» به گردن خود خامنه‌ای انداخت و گفت: «در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که با حق الناس دانستن رأی مردم، حماسه سال 92 را آفرید و با نرمش قهرمانانه راه را برای یک مذاکره سرنوشت‌ساز ملی آماده کرد». و بستن با کدخدا و آویختن به دامن غرب را هم که آن هم، این روزها آماج حملات باند رقیب است به خود خمینی نسبت داد و گفت راه امام، راه استقلال است و استقلال به‌معنای انزوا نیست و اضافه کرد که ما نه بیگانه پرستیم و نه بیگانه هراس که اولی دفاع از خودش بود و دومی طعنه به خامنه‌ای.

روحانی در این حرفها، کلی هم از حسن خمینی تعریف کرد و برایش سنگ‌تمام گذاشت

واقعیت این است که تعریف و تمجید آخوند روحانی از حسن خمینی را هم باید بخشی از همین شروع تبلیغات انتخاباتی روحانی حساب کرد. در واقع الآن روحانی و حسن خمینی کوپل و زوج انتخاباتی همدیگر در نمایش اردیبهشت ماه هستند؟ روحانی به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری و حسن خمینی هم به‌عنوان کاندیدای خبرگان برای گرفتن کرسی خالی رفسنجانی.

از طرف دیگر روحانی با تعریف و تمجید از بیت خمینی یا به‌اصطلاح خاندان خمینی، در واقع خمینی را هم پشت خودش و پشت سید حسن آورد

به عبارت دیگر این تعریف و تمجیدی که از حسن خمینی و از رفسنجانی کرد، به هر حال یک صف‌آرایی انتخاباتی در برابر خامنه‌ای بود، برای این‌که بالانسی هم کرده باشد یک تعریف و تمجیدی هم از خامنه‌ای کرد و به این ترتیب خواست که کار را برای خامنه‌ای در جهت حذف سید حسن، مثل دور قبل که حذف کردند، سخت کند. حالا باید دید که در برابر این تک، خامنه‌ای و باندش چه پاتکی می‌زنند؟ آیا خامنه‌ای تا پای حذف روحانی و سید حسن می‌رود یا نه؟.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر