کل نماهای صفحه

۲۲ بهمن ۱۳۹۴

فا بیوس استعفا داد وگفت : ایرانی‌ها و روس‌ها همدست وحشی‌گری‌های اسد هستند


فا بیوس استعفا داد وگفت : ایرانی‌ها و روس‌ها همدست وحشی‌گری‌های اسد هستند.

‎گزارش جنگ در سوریه و عراق‎'s photo.


لوران فابیوس وزیرخارجه فرانسه در آخرین نطق خود در مجلس نمایندگان پیش از ترک مقام وزارت:
ایرانی‌ها و روس‌ها همدست وحشی‌گری‌های اسد هستند
«متاسفانه بارها به سر مسئله تراژیک سوریه بازگشته‌ایم. تراژیک تر این است که امروز محاصره‌ی حلب را نیز در نظر بگیریم. یک وحشی‌گری مهیب از سوی حکومت بشار اسد وجود دارد و آخرین گزارش سازمان ملل می‌گوید که این رژیم در زندان‌هایش ده‌ها هزار زندانی را شکنجه کرده و به قتل رسانده است. یک همدستی در ارتکاب این قساوت‌ها نیز از جانب دو کشور وجود دارد که مسئول‌هایش را به اسم نام می‌برم: روسیه و ایران.
در آخر یک ایهام نیز از جانب یک سری کشورهای همکار ما نیز وجود داشته است. شما می‌گویید موضع فرانسه چیست؟ در درجه اول درخواست توقف بمباران‌ها و طلب آتش‌بس و آنچه همیشه در پی‌‌اش بوده‌ایم یعنی پروسه انتقال سیاسی که محتاج مذاکرات است و سرانجام تمرکز تمام قوایمان روی تروریست‌های داعش. این چیزی است که ما انجام دادیم و انجام خواهیم داد.»
ٰ
سوال‌ها در کنفرانس مطبوعاتی:
- آیا از بابت سوریه افسوسی دارید؟ اگر به گذشته برمی‌گشتید کارها را همانطور انجام می‌دادید؟
- افسوس این است که جهان موضع فرانسه را دنبال نکرد. وقتی شما وحشی‌گری‌های مهیب بشار اسد را می‌بینید، آنچه که با داعش می‌گذرد و همدستی روس‌ها و ایرانی‌ها در همه‌ی این‌ها، همدستی، چرا که واژه‌ی دیگری وجود ندارد، و بعد بی‌مسئولیتی بعضی کشورهای عضو ائتلاف را، خوب واضح است که وضع دشوار می‌شود.
- آمریکایی‌ها شما را ناامید کردند؟
- می‌گوییم زمان‌هایی وجود دارد که باید واکنش نشان داده می‌شد اما این بسته به جامعه‌ی بین‌الملل بود. اگر فرانسه موضعی اتخاذ می‌کند دلیل نمی‌شود که کل جامعه جهانی با فرانسه همراستا باشد. بعضی‌ وقت‌ها ناامید‌کننده است ولی این است دیگر.
- این واقعیت که اسد همچنان در قدرت است نشان نمی‌دهد که اشتباهی انجام شده است؟
- ابداّ. نشان اینکه اشتباهی انجام نشده است این است که می‌بینیم سازمان ملل [دیروز] گزارشی منتشر کرده که در آن می‌گوید بشار اسد هزاران تن را در زندان‌های خود کشته است. آنچه کار نکرد جامعه‌ی جهانی بود و واضح است که اسد دیکتاتور است و دیکتاتور باقی خواهد ماند.
http://goo.gl/kExMH7

گزارش جنگ در سوریه و عراق

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر