کل نماهای صفحه

۲ اسفند ۱۳۹۴

اقدام ترکیه علیه کردها… رویارویی در اعزاز

اقدام ترکیه علیه کردها… رویارویی در اعزاز

پادشاه، ولیعهد و جانشین ولیعهد عربستان سعودی برای قربانیان انفجارهای تروریستی به اردوغان تسلیت می گویند
شرق الاوسط
ساکنان محله الفردوس در شهر حلب در شمال سوریه سعی دارند ویرانه های بمباران های هوایی نیروهای نظام را بازسازی کنند – عکس از رویترز
ساکنان محله الفردوس در شهر حلب در شمال سوریه سعی دارند ویرانه های بمباران های هوایی نیروهای نظام را بازسازی کنند – عکس از رویترز
در حالی که ترکیه کردها را مسؤل انفجارهای خونینی دانست که یک کاروان نظامی در آنکارا را هدف قرار داد و ۲۸ کشته بر جای گذاشت، ارتش ترکیه روز گذشته بمباران مواضع یگان های حمایت کردها در نزدیکی مرزهای این کشور با سوریه را تشدید کرد، و از سوی دیگر به صدها مبارز از اپوزیسیون سوریه اجازه داد با استفاده از خاک ترکیه از استان های ادلب و حماه به سوی اعزاز در خاک سوریه منتقل شوند.
این در حالی است که ترکیه چند روز پیش گفته بود منطقه اعزاز را خط قرمز می داند که نیروهای کرد حق عبور از آن را ندارند.
ورود جنگجویان اپوزیسیون سوریه به اعزاز با هدف پشتیبانی گروه هایی است که با نیروهای سوریه دموکرات (که اکثراً کرد هستند) مبارزه می کنند، زیرا این گروه چندین منطقه در حومه شمالی حلب، به خصوص تل رفعت، مهم ترین پایگاه مخالفان در منطقه را به دست گرفتند. شهر اعزاز در حال حاضر به منطقه رویارویی میان نیروهای مخالف از یک سو و نیروهای کرد تحت حمایت رژیم بشار اسد از سوی دیگر تبدیل شده است.
رامی عبد الرحمن، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه ذکر کرد: «مبارزان از استان ادلب در غرب، از طریق گذرگاه اطمه به خاک ترکیه وارد شدند، و از آن جا بازگشتند و از طریق گذرگاه باب السلامه به حومه شمالی حلب وارد شدند، در نتیجه از ورود به مناطق تحت کنترل کردها یا نیروهای نظام اجتناب کردند.
در همین راستا، ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی روز گذشته با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تماس گرفت و برای قربانیان حملات ترویستی دو روز پیش در پایتخت ترکیه، به وی تسلیت گفت. ملک سلمان در این تماس این حملات تروریستی را به شدت محکوم کرد و از درگاه خداوند برای قربانیان آمرزش، و برای مجروحان شفای عاجل طلب کرد. رئیس جمهور ترکیه نیز از پادشاه عربستان تشکر و قدردانی کرد.
شاهزاده محمد بن نایف بن عبد العزیز ولیعهد و معاون رئیس شورای وزیران و وزیر کشور ، و همچنین شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد و معاون دوم رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان سعودی با ارسال پیام هایی به رئیس جمهور ترکیه برای قربانیان عملیات تروریستی تسلیت گفتند.
از سوی دیگر، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی روز گذشته تأکید کرد در صورتی که  عربستان به سوریه نیرو ارسال کند، مأموریت این نیروها از بین بردن سازمان داعش در چارچوب ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده خواهد بود و ائتلاف باید برای توسعه مأموریت بر ضد رژیم بشار اسد تصمیم گیری کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر