کل نماهای صفحه

۲۳ بهمن ۱۳۹۴

خامنه ای وجنایت علیه بشریت - حمایت روسیه و ایران اسد را نگهداشت

خامنه ای وجنایت علیه بشریت  - حمایت روسیه و ایران اسد را نگهداشت

الابراهیمی که با سایت فرانسوی "مدیا بارت" مصاحبه کرده

اخضر الابراهیمی در این مصاحبه گفت که روسیه و پیش از آن ایران، باعث بر سر قدرت باقی ماندن اسد و رژیم او هستند و به این رژیم توان جدیدی در مذاکرات دادند در حالی که توافق میان طرف‌های بحران سوریه همچنان بعید به نظر می‌رسد.
از سال 2014 زمانی که الابراهیمی به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل معرفی شد و توانست کنفرانس ژنو2 را منعقد کند، تا کنون در سوریه تحول و دگرگونی قابل ملاحظه‌ای رخ نداده است. وی در آن هنگام گفته بود که هیئت مذاکره‌کننده رژیم سوریه برای گفت‌وگو نیامده، بلکه تنها برای راضی کردن روس‌ها به کنفرانس آمده است.
این دیپلمات پرسابقه انباشته شدن اشتباهات کشورهای غربی از هنگام آغاز بهار عربی را دلیل افزایش خطرات در منطقه دانست که به نوبه خود باعث ارتکاب اشتباهات فزاینده از سوی رژیم‌های عربی نیز شد.
الابراهیمی معتقد است که اشتباه دیگر این بود که تصور می‌شد در صورتی که حسنی مبارک خود را برای انتخابات ریاست جمهوری در مصر نامزد نکند، اعتراضات در این کشور پایان خواهد گرفت، در حالی که برخی دیگر تصور می‌کردند که بشار اسد همانند بن علی در تونس و مبارک در مصر از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد. وی این کار را به عنوان یکی از اشتباهات سنگین توصیف کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر