کل نماهای صفحه

۱۵ بهمن ۱۳۹۵

علی مطهری از قول رفسنجانی افشاگری کرد : 110 فرمانده نظامی به اتهام مهندسی انتخابات سال 84 محکوم شدند

علی مطهری از قول رفسنجانی افشاگری کرد : 110 فرمانده نظامی به اتهام مهندسی انتخابات سال 84 محکوم شدند
علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران

دبی-العربیه.نت فارسی
علی مطهری، نایب رییس مجلس ایران که از نمایندگان اصولگرا به شمار می‌آید، گفت اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، سال 84 شمسی معتقد به «مهندسی» شدن انتخابات بود، شکایت کرد و براساس این شکایت «110 نفر از فرماندهان نظامی» در دادگاه به دلیل «دخالت در انتخابات» محکوم شدند.
مطهری در گفت‌وگویی با وب‌سایت جماران، اضافه کرد که هاشمی‌رفسنجانی به او گفته است: «ما دیدیم اگر بخواهد حکم اجرا شود خیلی برای نظام بد می شود و گذشتیم.»
به گفته نایب رییس مجلس ایران، دلیل نامزدی هاشمی‌رفسنجانی در سال 84 «قدرت‌طلبی» نبود، بلکه او به دلیل «احساس خطر» از حضور احمدی‌نژاد وارد اتخابات شد. او تاکید کرد که «احمدی نژاد با هوش بود و خیلی زود فهمید که تمایل بخشی از نظام این است که آقای هاشمی به حاشیه رانده شود».
علی مطهری در ادامه افزود «خیلی از نیروهای انقلاب و نهادهای حکومتی» حامی محمود احمدی‌نژاد بودند و به همین دلیل و «علی‌رغم این‌که ظاهر قضیه نشان می‌داد که آقای قالیباف می تواند برنده شود، در نهایت آقای احمدی‌نژاد تقریبا در یک هفته آخر حمایت شد و به دور دوم راه یافت».
مطهری با اشاره به این‌که هاشمی‌رفسنجانی «معتقد بود که انتخابات سالم نبوده»، اضافه کرد: «در واقع اختلاف نظر هاشمی با رهبری از همان موقع یعنی از ورود احمدی‌نژاد شروع شد»، چرا که «رهبری، احمدی‌نژاد را کاملا قبول داشت و از او حمایت بسیار جدی کرد، ولی هاشمی او را یک خطر برای انقلاب می‌دانست و طبعا اینجا اختلاف نظر شد».
در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری سال 84 شمسی ایران، مهدی کروبی که یکی از نامزدها بود، معتقد به تقلب در انتخابات بود و در این باره اعتراض هم کرد. این اعتراض اما به جایی نرسید.
در دور دوم، هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد با یکدیگر رقابت کردند که در نهایت، احمدی نژاد پیروز انتخابات اعلام شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر