کل نماهای صفحه

۲۳ بهمن ۱۳۹۵

ولیعهد سعودی: رابطه ما با آمریکا رابطه‌ای استراتژیک و تاریخی است

ولیعهد سعودی: رابطه ما با آمریکا رابطه‌ای استراتژیک و تاریخی است
دبی-العربیه.نت فارسی
شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد معاون اول رئیس شورای وزیران و وزیر کشور پادشاهی سعودی، روز جمعه 10 فوریه در جریان دیدار با «مایکل پمپیئو» رئیس جدید سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در ریاض، گفت، رابطه پادشاهی سعودی با ایالات متحده آمریکا رابطه‌ای استراتژیک و تاریخی است.
به گزارش خبرگزاری سعودی «واس» در جریان دیدار شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد سعودی که با حضور شاهزاده محمد بن سلمان وزیر دفاع سعودی صورت گرفت، مایکل پمپیئو، رئیس جدید سازمان سیاه، نشان «جورج تنت را به ولیعهد سعودی اهداء کرد. گفتنی است که نشان جورج تنت، عالی‌ترین نشان سازمان «سیا» به شمار می‌‎رود که به افراد برجسته‌ای که در زمینه مبارزه با تروریسم و دستیابی به صلح و امنیت بین المللی به ابتکار عمل ویژه‌ای دست زده برای صلح بین المللی و برای تلاش کرده اند، اهدا می‌شود.

ولیعهد سعودی در کنفرانسی خبری پس از دیدار با رئیس سازمان سیا ضمن تشکر از ژنرال پمپیو، به خاطر تقدیر از وی و اهداء بالاترین نشان مبارزه با تروریسم، تاکید کرد که اهدای این نشان، در واقع ثمره تلاش رهبران پادشاهی سعودی به ویژه خادم حرمین شریفین ملک سلمان بن عبد العزیز و نتیجه شجاعت نیروهای امنیتی و همکاری همه مردم سعودی در زمینه مبارزه با تروریسم  است.


شاهزاده محمد بن نایف در جواب به سئوال خبرنگار در مورد رابطه پادشاهی سعودی با آمریکا گفت: «رابطه ما با آمریکا رابطه‌ای استراتژیک و تاریخی است و هیچ کس نمی‌تواند اختلافی میان سعودی و ایالات متحده به وجود آورد».
ولیعهد سعودی همچنین با اشاره به اینکه تروریسم پیرو دین مخصوصی نیست گفت: «همه ادیان آسمانی از رفتارهای شیطانی گروه‌های تروریستی مبرا هستند. اغلب اندیشه‌های دینی و سیاسی که در طول تاریخ به صورت منفی از دین استفاده کرده و آن را به عنوان وسیله‌ای برای تحقق اهداف خود به کار بردند، هیچگاه بیانگر واقعیت و حقیقت دینی که از آن سخن می‌گفتند نبودند.
شاهزاده محمد بن نایف، در رابطه با نقشی که پادشاهی سعودی در زمینه مباره با تروریسم ایفا می‌کند، گفت: «پادشاهی سعودی به شدت اعمال تروریستی را محکوم می‌کند. با هر نوع اقدام تروریستی و از هر منبع یا منشئی که باشد مبارزه خواهد کرد. ما در سعودی به یاری خداوند به مبارزه خود با تروریسم در همه زمینه‌ها به ویژه در زمینه‌های امنیتی، فکری و غیره ادامه خواهیم داد. پادشاهی سعودی در چارچوب تلاش‌هایش در مبارزه با تروریسم توانست توطئه‌های زیادی خنثی و طرح‌های تروریستی بسیاری را نقش بر آب کند به طوری که مانع وقوع شماری از اقدامات تروریستی در برخی کشورهای دوست شدیم».
ولیعهد سعودی اظهار داشت: «مبارزه با تروریسم مسئولیتی بین المللی است و نیازمند تلاش مشترک همه کشورهاست. ما باید در زمینه‌های امنیتی، مالی ،نظامی، فکری و رسانه‌ای با تروریسم مبارزه کنیم و این کار بایستی با همکاری همه کشورها و در چارچوب قوانین بین المللی و سازمان ملل متحد صورت گیرد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر