کل نماهای صفحه

۱ اسفند ۱۳۹۵

«رژیم ایران در مدار اخطار»استماع دركنگره آمريكا

«رژیم ایران در مدار اخطار»استماع دركنگره آمريكا


در جلسه استماعی که در کنگره آمریکا برگزار شد، اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، گفت قاسم سلیمانی که یک عنصر خون‌آشام است و فرماندهی نیروی قدس را برعهده دارد، با سفر به مسکو بار دیگر تحریمها را نقض کرده است. سلیمانی کسی است که کارش انجام ترورها در خارج از ایران و علیه مخالفان رژیم است.

گزارشی از جلسه استماع با عنوان «رژیم ایران در مدار اخطار» در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا:

اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در ابتدای جلسه استماع با حمایت از اعمال تحریمهای جدید آمریکا گفت: این اقدام یک شروع خوب است اما باید اقدامات بیشتری صورت گیرد تا بانکها و شرکتهایی که با رژیم ایران همکاری می‌کنند، شناسایی شوند و مورد تحریم قرار گیرند. همزمان باید دفاع متحدان منطقه‌یی‌مان را تقویت کنیم.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: دولت نباید در برخورد با بازوی ترور رژیم ایران، نیروی قدس سپاه پاسداران که در حال حاضر در سوریه از رژیم اسد پشتیبانی می‌کند و مسئول کشته شدن صدها سرباز آمریکایی است، سازش کند. صدها تن از وابستگان به سپاه پاسداران رژیم ایران هستند که هنوز تحریم نشده‌اند. این شعبه‌های ترور بایستی تحریم شوند.

ادرویس افزود: تحریم شرکتهایی که در ارتباط با سپاه پاسداران قرار دارند، بایستی در اولویت قرار گیرند. این تحریمها باید واقعی باشند چیزی که در دولت اوباما نبود.

همچنین در منطقه، آمریکا می‌تواند گروه‌های دست‌نشانده رژیم ایران مانند حزب‌الله را مورد حمله قرار بدهد.

الیوت انگل، رئیس دموکراتها در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان با اشاره به نقش بی‌ثبات کننده رژیم آخوندی در منطقه و انجام آزمایشهای موشکی گفت: این رفتار بدخواهانه مغایر قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است. دولت ترامپ نهادهای مختلفی که در تولید موشکهای بالستیک رژیم ایران شرکت دارند و از تروریسم حمایت می‌کنند را تحریم کرده است... تفاوت اوباما و ترامپ این است که ترامپ رژیم ایران را در مدار اخطار قرار داده است.

الیوت انگل تأکید کرد: اگر آمریکا در برابر رژیم حاکم بر ایران نایستد، وضعیت موجود نه تنها تغییر نمی‌کند بلکه بدتر خواهد شد. بایستی اقدامات این رژیم را برای دسترسی به سلاح اتمی به هر قیمتی متوقف کرد. این رژیم باید بداند که ادامه رفتارش عواقب جدی برایش خواهد داشت.

کاترین باور، کارشناس مؤسسه واشینگتن برای سیاست خاور نزدیک که به‌عنوان شاهد در جلسه استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کرده بود درباره آثار تحریمها بر رژیم آخوندی گفت: تحریمها اقتصاد این رژیم را فلج ساخته است. اما این رژیم فعالیت بدخواهانه غیراتمی خود را متوقف نمی‌کند. تحریمها وقتی مؤثرند که با تهدید نظامی و تدابیر اطلاعاتی همراه شوند و در یک کارزار هماهنگ علیه فعالیت بی‌ثبات کننده این رژیم همراه شوند.

کاترین باوئر، تأکید کرد:. وابستگان سپاه پاسداران باید نامگذاری شوند و بقیه هم تحریم شوند.

دیوید آلبرایت رئیس مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی در این جلسه استماع گفت: رژیم ایران نسبت به بازرسی سایتهای نظامی خود مقاومت نشان داده است. تهدید این است که این رژیم مناطق ممنوعه برای بازدید بازرسان در داخل ایران ساخته باشد... آمریکا و متحدانش باید به آژانس اتمی فشار وارد کنند تا شفافیت لازم و با جزییات بیشتری را در دسترس جلسه حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار بدهد.

دیوید آلبرایت تأکید کرد: توافقهای موازی با برجام که با رژیم ایران صورت گرفته بایستی علنی شوند. موضوع مهم و حساس دیگر این است که رژیم ایران باید اجازه (بدون محدویت) بازرسی از سایتهای نظامی‌اش را به بازرسان آژانس بدهد. تبادلات تجاری این رژیم باید کنترل شوند تا تحریمها و قوانین بین‌المللی نقض نشوند... همچنین بایستی همکاری بین رژیم ایران و کره شمالی در زمینه موشکهای بالستیکی و کروز متوقف شوند... رژیم ایران فعالیتهای غیرقانونی و قاچاق خود را متوقف نکرده است و باید با آنها مقابله کرد...

اندرو اگزیوم سردبیر سایت آتلانتیک در سیاستهای خاورمیانه در این جلسه استماع گفت: رژیم ایران یک جنگ غیرمتقارن را هم‌چنان ادامه داده و از شبه‌نظامیان وابسته به خود در لبنان، عراق، سوریه و یمن حمایت می‌کند... داعش در عراق رو به شکست است اما تهدید درازمدت علیه حاکمیت عراق شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران هستند.

در این جلسه استماع اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان درباره سفر سرکرده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران به مسکو گفت: برای من جای تعجب داشت که دوباره قاسم سلیمانی به مسکو رفته است. این سومین بار است که او تحریم را نقض کرده است. سلیمانی کسی است که فرماندهی نیروی قدس را برعهده دارد که کارش انجام ترورها در خارج از ایران و علیه مخالفان بوده است. او یک عنصر خون‌آشام است و به مسکو رفته تا راجع به موشکهای بالستیک و سایر سیستمهای نظامی مذاکره کند.

از سوی دیگر یک مقام وزارت‌خارجه آمریکا اظهار داشت: رژیم ایران امنیت منطقه را تضعیف کرده و هم‌چنان به فعالیتهای موشکی خود ادامه داده و از تروریسم حمایت می‌کند.

وی که با خبرگزاری جمهوری آذربایجان مصاحبه می‌کرد همچنین گفت: آمریکا به تعهد خود به اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که بر اساس آن رژیم ایران نباید آزمایش موشک بالستیکی انجام دهد، پایبند است.

این مقام وزارت‌خارجه آمریکا همچنین گفت: ایالات متحده اقداماتی را علیه شرکتها و اشخاصی که تلاش دارند به حمایت این رژیم از تروریسم یا برنامه موشکهای بالستیک آن کمک کنند، اتخاذ می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر