کل نماهای صفحه

۱۴ مرداد ۱۳۹۵

حلب و نمایش مضحک بین المللی - از سایت شرق الاوسط

حلب و نمایش مضحک بین المللی -  از سایت شرق الاوسط
یکی از مبارزان ارتش آزاد سوریه هنگام نبرد با نیروهای نظام در جبهه شیخ سعید در حلب – عکس از رویترز
یکی از مبارزان ارتش آزاد سوریه هنگام نبرد با نیروهای نظام در جبهه شیخ سعید در حلب – عکس از رویترز
ما در برابر یک نمایش مضحک واقعی بین المللی در سوریه هستیم، به خصوص که جنایاتی که در حلب و حومه آن اتفاق می افتد، نمایش مضحکی است که در برابر چشم سازمان ملل متحد، و آمریکا و غرب اتفاق می افتد.
در حالی که رژیم سوریه با کمک روسیه به جنایات خود برای محاصره حلب  ادامه می دهد، جان کری با اظهار نظری بی معنی می گوید، واشنگتن می خواهد از بحران سوریه دور بماند.
در پی سرنگونی یک بالگرد روسی در ادلب، و کشته شدن سرنشینان آن، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی، روس ها و نظام سوریه و مخالفان را به خویشتن داری دعوت کرد، و خواستار یک هفته آتش بس در حلب شد! کری می گوید این برای قاتل و مقتول برابر است! کری زمانی این را می گوید که شهرک سراقب که جنگنده روسی در آن سقوط کرد به وسیله گازهای سمی در حال مجازات است. با این حال کری همه اطراف را به خویشتن داری فرا می خواند، و از دبیرکل سازمان ملل حتی بیانیه ای برای ابراز نگرانی صادر نمی شود.
این نمایش در این جا تمام نمی شود، به طوری که در حال حاضر بین آمریکایی ها و روس ها در مورد عملیات نظامی واشنگتن علیه «داعش» در لیبی، بحث در جریان است، از این رو سفیر روسیه در لیبی می گوید این حملات غیر مشروع است و باید با قطعنامه شورای امنیت انجام شود. سؤالی که این جا مطرح می شود این است: آیا روس ها برای حمله به سوریه و کشتن بی گناهان از سازمان ملل اجازه گرفته اند؟ آیا ایران از سازمان ملل برای ارسال شبه نظامیان مسلح به آنجا و کمک به کشتن بی گناهان مجوز گرفته است؟ .واقعاً امر عجیبی است، و نشان می دهد غرب، و در رأس آن سازمان ملل و آمریکا به بحران سوریه و درد و رنج سوری ها علاقمند نیستند، حتی اگر ایران با ارسال شبه نظامیان تروریست مداخله کند و به فتنه مذهبی در سوریه دامن بزند؛ و حتی اگر روس ها به کشتار بی گناهان سوری ادامه دهند، و حتی اگر اسد به بمباران مناطق و بیمارستان ها با بمب های آتش زا و استفاده از گازهای سمی ادامه دهد!  برای همین می گوییم نمایش مضحک، و این نمایش عواقب وخیمی در منطقه و غرب خواهد داشت، زیرا سیل خون همه را غرق خواهد کرد و کینه و نفرت حاصل از فرقه گرایی و تروریسم را افزایش خواهد داد.
سرنگونی بالگرد روسی، و حجم جنایاتی که اسد و حامیان او در سوریه مرتکب شده اند ارتباطی به خویشتن داری ندارد، بلکه سؤالاتی جدی مطرح می کند که اولین آن ها این است: از مداخله روسیه تا کنون چه استفاده ای حاصل شده است؟ نتیجه دخالت های ایران و شبه نظامیان وابسته به آن چیست؟ واقعاً هیچ چیز. به طوری که اسد هنوز هم ضعیف است، و اپوزیسیون شکست نخورده است، و بحران پایان نیافته است. این بدین معناست که در حال حاضر لازم است به منظور رسیدن به اهداف سیاسی، راه حل های عملی آغاز شود، و اولین گام این است که به روس ها و ایرانی ها گفته شود: بسیار خب همه چیز را امتحان کردید، و زیاد بر شما صبر کردیم، اینک زمان سرکشیدن جام تلخ است، اگر به دنبال جنگ هستید این شکل و طعم آن است. اگر آن را اقدامی سیاسی می خواهید، وعده ما در ژنو یا هر جای دیگری است. اما این اظهارات مبهم از وزیر آمریکایی به معنای طولانی تر شدن بحران، و فرار از استحقاقاتی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در آن ها شکست خورد، به همین دلیل است که او به سوی اقدام نظامی در لیبی فرار می کند، و در انتظار زمان خروج از کاخ سفید ظرف ماه های اندک آینده است.
 از این رو ما در برابر یک نمایش مضحک واقعی بین المللی هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر