کل نماهای صفحه

۳۱ مرداد ۱۳۹۵

احتمال درگیری وحمله نظامی آمریکا وهشدار به نیروهای اسد در شمال سوریه

احتمال درگیری  وحمله نظامی آمریکاوهشدار به نیروهای اسد در شمال سوریه



برای نخستین بار ارتش آمریکا مستقیما در برابر نیروهای ارتش سوریه در خاک این کشور وارد عمل شده است. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که جنگنده های اف-22 این کشور برای مقابله با جنگنده های ارتش سوریه به حسکه اعزام شدند. 

فرمانده تازه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه در اظهار نظری بی سابقه به مسکو و دمشق هشدار داد که چنان چه بار دیگر به مناطقی که نیروهای ویژه آمریکا قرار دارند حمله شود، پاسخ خواهند داد. 

تاونسند نخستین فرمانده ارشد نظامی است که چند روز پس از حمله نیروی هوایی سوریه به محل استقرار نیروهای ویژه این کشور، از احتمال درگیری بین دو طرف سخن می گوید. 

این ژنرال آمریکایی در هفته جاری به عنوان فرمانده نیروهای این کشور در عراق و سوریه منصوب شده است، و سخنان او پس از آنچه مقامات نظامی آمریکا حادثه ای «نامعمول» خوانده اند، مطرح می شود. 

در این حادثه که روز پنجشنبه رخ داد، جنگنده های ارتش سوریه به منطقه ای در نزدیکی محل استقرار نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده که از نیروهای کرد دفاع می کنند، حمله کردند. 

پس از این حمله، تعدادی از نیروهای آمریکایی به سرعت جابه جا شدند و پرواز جت های گشتزنی آمریکا در شمال سوریه افزایش پیدا کرد. 

به گزارش «پارسینه» به نقل از سی.ان.ان، ژنرال «استفن تاونسند» گفت: ما به روس ها اطلاع دادیم که کجاییم... آنها به ما گفته اند که به سوری ها اطلاع داده اند و من فقط می گویم در صورت احساس خطر، از خودمان دفاع خواهیم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر