کل نماهای صفحه

۲۴ مرداد ۱۳۹۵

تهدید اصلی: ”ابزار ”یا ”ارزش ” ,وحشت پاسدارپاسدار سلامی

تهدید اصلی: ”ابزار ”یا ”ارزش ” ,وحشت پاسدارپاسدار سلامی



یکی از موضوعاتی که هرازگاهی کارگزاران و مهره‌های رژیم به‌خاطر آن به صحنه می‌آیند، موضوع «تهاجم فرهنگی» و «فضای مجازی» است. از جمله روز 21مرداد، گوبلز نظام، یعنی پاسدار سلامی، معاون سپاه جنایت و چپاول به صحنه آمد و حرفهایی درباره تهاجم وسیع و عمیق فرهنگی دشمن، به زبان آورد. بعد هم تأکید کرد که مهمترین چیزی که بسیجیها باید فهم کنند، این است که نظام درگیر یک «جهاد کبیر فرهنگی» است. این عبارت را در نظر داشته باشید: «جهاد کبیر فرهنگی» .

پاسدار سلامی در ادامه سؤال می‌کند که دشمن چگونه می‌تواند ذهن مردمان را فتح کند؟ خودش جواب می‌دهد که این جنگ برای «تصرف زمین نیست. بلکه تصرف افکار عمومی مردم، از طریق فضای مجازی است» . حالا با توجه به این دو جمله یعنی «جهاد کبیر فرهنگی» در جنگی که هدفش «تصرف افکار مردم است»، اگر به جملات بعدی معاون سرکرده سپاه رژیم دقت کنیم، یک اعتراف خیلی مهم وجود دارد: «شما امروز... در مهمترین عرصه جهاد علیه دشمن قرار دارید. به‌طور کلی ابزار دشمن در بحث فضای مجازی، بسیار قدرتمند است» .

از کلمه ابزار استفاده می‌کند که وانمود کند مشکل مسائل فنی در فضای مجازی است! در حالی که خودش با هزینه‌های سنگین از سرمایه‌های مردم ایران، تمامی امکانات فنی و پیشرفته‌ترین سخت افزار و نرم افزارها و خلاصه ابزارها را تهیه کرده تا نیروی سرکوبگری به نام پلیس فتا ایجاد کند و همین فضای مجازی را کنترل و سانسور کند. پس اگر واقعاً موضوع فنی باشد، که رژیم در این زمینه چیزی کمتر از همان دشمنی که می‌گوید ندارد؛ پس درد باید جای دیگری باشد!

به‌راستی علت نگرانی این پاسدار و همه سرکردگان نظام در مورد فضای مجازی چیست؟ برای جواب لازم است حرفهای این پاسدار را زیر ذره‌بین قرار بدهیم. او می‌گوید: «دشمن ذهن مردم را فتح می‌کند! این به‌معنای تصرف زمین نیست» . پس مشکل نظام، تصرف اذهان است! ذهن مردم با چی به قول این پاسدار تصرف می‌شود؟ یک ایده، فکر و اندیشه هست که می‌تواند اذهان مردم و جوانها را تسخیر کند، و البته فضای مجازی ابزار رساندن این پیام و این اندیشه است، آن چیزی که پاسدار سلامی تحت عنوان ابزار از آن نام می‌برد که دشمن دارد و «بسیار هم قدرتمند هست» و می‌ترسد اسم واقعیش را بگوید، همین فکر، اندیشه و ایده ‌است. برای همین هم ادامه می‌دهد: «تغییر نظام ارزشی، پیش فرض برای تغییر جامعه است. خیلی ساده‌انگارانه است که فرض کنیم که دشمن، در جستجوی سناریوی خطرناک برنیاید» .

می‌بینید، وحشت و درد گوبلز نظام، «نظام ارزشی» است. ارزشی که به گفته همین پاسدار، «دشمن با آن در پی سناریوی خطرناکه» . این پاسدار می‌ترسد بگوید این ارزش، ایده، فکر و اندیشه خطرناک چیست و کجاست؟ اما از قضا در فایل صوتی منتظری که اخیراً منتشر شد معرفی شده و آدرسش داده شده. جانشین وقت خمینی درباره آن فکر و منطق می‌گوید: «مجاهدین خلق اشخاص نیستند، یک سنخ فکر و برداشت است. یک نحو منطق است با کشتن حل نمی‌شود بلکه ترویج می‌شود... این منطقی است که حنیف‌نژاد و نمی‌دانم کی به اینها القا کردن، منتها اینها از این سو استفاده می‌کنن این منطق رو تو این بچه‌ها جا انداختند ، اونکه داره جونش رو فدا میکنه و انتحار میکنه، یعنی معتقده دیگه باباجون. این فکر را ما باید یک جوری می‌کردیم با فکر از بین می‌بردیم، حالا نداشتیم کسی رو که با منطق با اینها صحبت کنه، حالا بریم اعدام کنیم؟» .

آری آن فکر و ارزش که پاسدار سلامی شکست رژیم را در مقابله با آن اعلام می‌کند و در مورد قدرت و خطرش هشدار می‌دهد، همان اندیشه مجاهدین است که منتظری هم اذعان می‌کند که نه خمینی و نه هیچ‌کس نتوانسته منطقی در مقابل آن داشته باشد. به جای آن سرکوب و نسل‌کشی را آورده که به قول منتظری باعث ترویج آن اندیشه شده و در میان جوانان گسترش پیدا کرده که حالا این چنین به کابوس نظام ولایت‌فقیه تبدیل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر