خبرگزارى هاى ايران طى روزهاى گذشته از كشته شدن دو افسر سپاه به نامهاى سرهنگ کریم غوابش ، و سرهنگ قاسم غريب در منطقه زبدانى در حومه دمشق ، و منابع سوری نیز از کشته شدن یک سرهنگ ایرانی خبر دادند.

بنا به گزارش خبرگزاريهاى ايران، كريم غوابش متولد ۱۳۴۸ و بازنشسته سپاه و جانباز ۵۰ درصدى جنگ ایران وعراق بود و و از آغاز جنگ سوريه به دمشق اعزام شده بود. وى روز شنبه توسط يك تله انفجاري در زير خودروي حامل وى منفجر كشته شده است.

منابع سورى نيز ازكشته شدن یک سرهنگ ایرانی - که نامش ذکر نشده - در روستای دورین در حومه لاذقیه در شمال غرب سوریه، علاوه بر ده سرباز ارتش سوريه و چند عضو حزب الله لبنان عصر ديروز یکشنبه توسط عملیات یک گروه از ارتش آزاد ، خبر داده اند.

به گزارش خبرگزارى " دفاع پرس" وابسته به نيروهاى مسلح ايران، قاسم غریب جانشین گردان تکاور تیپ مردم پایه سپاه نینوای استان گلستان بوده كه روز شنبه در ارتفاعات تلمور سوریه كشته شد.

سايت " گلستان ما " نيز گزارش داده كه غريب سومين سپاهى كشته شده از استان گلستان و از اهالى روستاي سيدميران بود. پیش از اين غلامعلی تولی از تیپ ۶٠زهی گنبدکاووس وسید احسان حاجی حاتملو از پاسداران تیپ ۴۵ جوادالائمه گرگان ، در نزدیکی شهر حلب كشته شدند.

بنا به گزارش اين سايت ، غريب به عنوان" داوطلب مدافع حرم حضرت زینب " براي دومين مرحله عازم ماموریت به سوريه شده بود. رژيم ايران ، اصطلاح " مدافعان حرم حضرت زينب" را به عنوان بهانه اى براى اعزام نیروهاى سپاهى وبسيجى به سوريه به كار مى برد.


اين در حالي است أكثريت قريب به اتفاق 400 اعزامى كشته شده از سال 2011 تاكنون ، در مناطقى خارج از دمشق وبه دور از حرم زینب طى درگیریهاد مختلف با نیروهاد مخالف وارتش آزاد ، جان باختند.