کل نماهای صفحه

۲۵ تیر ۱۳۹۴

باز خواني يك گزارش جهت اطلاع وهوشياري كه وزارت اطلاعات چگونه بريده مزدوران را از قبل وحالا عليه مقاومت بكار ميگيرد

باز خواني يك گزارش جهت اطلاع وهوشياري كه وزارت اطلاعات چگونه بريده مزدوران را  از قبل وحالا عليه مقاومت بكار ميگرفته وميگيرد

بيشتر بخوانيد
در رابطه دو مامور وتروريست وزارت اطلاعات وسپاه قدس مصطفي محمدي وقربانعلي حسين نژاد كه براي توطئه كثيف شناسائي وتروريستي توسط سفارت رژيم در پاريس به اورسواوآز فرستاده شده بودند

http://asrareposhtepardeha.blogspot.co.uk/2015/07/blog-post_58.html
http://asrareposhtepardeha.blogspot.co.uk/search?updated-max=2015-07e
http://www.iranncr.org/images/stories/NCRI/ettelaieha/mozdoormohammadi.pdf

نشريه مجاهد 481 ـ 781203 - اعترافات و توجيهات كريم حقي مزدور پس از بازپرسي و اخطار پليس امنيتي هلند

اين گزارس در تاريخ زير در سايت ايران افشاگر بچاپ رسيد
سه شنبه, 03 اسفند 1378 00:00ا
در پي مراجعهٌ پليس امنيتي هلند به كريم حقي و بازپرسي از وي و ديگر مأموران شبكهٌ وزارت اطلاعات در هلند، ‌مزدور نامبرده در يك فرار به‌جلو براي رفع و رجوع فضيحت خود، اقدام به‌صدور يك اطلاعيه نموده و با بيان شمه‌يي از بازپرسيش توسط پليس امنيتي هلند، همراه با لجن‌پـراكنيهاي معمول وزارت اطلاعات عليه مجاهدين، تلاش كرده است تا به‌زعم خود اين پيگرد قانوني به‌خاطر مزدوري براي وزارت اطلاعات را رفع و رجوع بكند و حال آن كه به‌رغم همه تشبثات،‌خود اطلاعيه‌يي كه اين مزدور صادر كرده، به اندازهٌ كافي در مورد ماهيت و عملكردهايش روشنگر و رسواكننده مي‌باشد. در زير متن كامل اطلاعيه مزدور كريم حقي را ملاحظه مي‌كنيد:
گزارشي از وقايع چند روز اخير و افشاي يك توطئهٌ گسترده
روز سه‌شنبه اول‌فوريه‌2000، حدود ساعت 4.5‌عصر يك مأمور امنيتي هلندي به‌محل اقامت كريم حقي در شهرك ELST مراجعه كرده و خواهان صحبت با وي مي‌شود. كريم حقي مي‌گويد كه وقت زيادي به‌مراجعت همسرش از اداره نمانده و لذا ده‌دقيقه وقت بيشتر جهت صحبت ندارد.
مأمور مربوطه بعد از صحبتهاي اوليه از روي ليستي كه در دست داشت شروع به خواندن اسامي مي‌كند كه عبارت بودند از:
آقايان:
1ـ بني‌صدر، 2ـ عليرضا نوري‌زاده، 3ـ بهمن نيرومند، 4ـ خواجه‌نوري، 5ـ‌پرويز يعقوبي، 6ـ‌خانبابا تهراني، 7‌ـ‌مهدي خوشحال،    8‌ـ‌اصغر برزو(سوئد)، 9‌ـ‌بهمن راستگو(آلمان)،10‌ـ‌جعفر بقال‌نژاد(نروژ)، 11‌ـ‌حسن خلج(نروژ)، 12‌ـ‌عابد حاج‌اسماعيلي(انگليس)، 13‌ـ‌هادي شمس‌حائري(هلند)، 14‌ـ‌قاسم (محمد توفيق‌اسدي، هلند)، 15ـ حسن عليجاني (آمريكا)، 16ـ‌كريم حقي(هلند) و ‌خانم نادره افشاري(آلمان).
مأمور امنيتي پس از قرائت اسامي اضافه مي‌كند كه اسامي بيشتري از افراد و سازمانها را در اختيار دارد كه به‌علت مشكل بودن تلفظ آنها، به‌همين تعداد اكتفا مي‌كند. و اضافه مي‌كند كه شما همگي‌تان با رژيم ايران در ارتباط هستيد و شبكهٌ بزرگي را تشكيل داده‌ايد.
كريم حقي در جواب مي‌گويد: افرادي كه شما از آنها نام برده‌ايد تنها يك‌صدم افرادي هستند كه ما با آنها رابطهٌ سياسي و فرهنگي داريم، كه اين رابطه به‌هيچ‌كس ربطي ندارد. در ثاني بيش از 99درصد اطلاعات و گفته‌هاي شما به‌نقل از مجاهدين مي‌باشد. شما حتي خودتان نيز نمي‌دانيد كه چه مي‌گوييد. آيا شما آقاي بني‌صدر را مي‌شناسيد؟ و از مواضع سياسي او اطلاع داريد؟ آيا مي‌فهميد كه آقاي بهمن نيرومند كيست؟ نقش او، در اپوزيسيون خارج از كشور چيست؟ در كشور آلمان ايشان از جمله شخصيتهاي سياسي ايراني هستند كه مرتباً‌راجع به‌تحولات و رويدادهاي داخل ايران با مطبوعات و رسانه‌هاي آلماني مصاحبه مي‌كنند و تحليهاي [تحليلهاي] ايشان مورد استناد خيلي از صاحب‌منصبان آلماني است.
آقاي خانبابا تهراني در‌حال حاضر يكي از مطرح‌ترين، آگاهترين و شناخته‌شده‌ترين شخصيتهاي سياسي فعال در خارج كشور هستند، و اين اظهارات شما توهيني آشكار به‌تمامي ايرانيان آگاه است. و من متأسفم از اين‌كه شما تا اين حد با مجاهدين هم‌آوا شده‌ايد.
شما راجع به آقاي عليرضا نوري‌زاده چقدر شناخت داريد؟ ايشان يك خبرنگار ايراني مي‌باشند كه در سطح بين‌المللي شناخته‌شده هستند و نقش بسيار بارزي در افشا و طرد جناح خشونت‌طلب داشته‌اند،…
مأمور اطلاعاتي جواب مي‌دهد كه: خوب شما بگوييد كه چه كساني با رژيم در ارتباط هستند. كه كريم حقي جواب مي‌دهد:
اين مسألهٌ من نيست كه به اين سؤال شما پاسخ بدهم. در ثاني شما خواسته و يا ناخواسته داريد ادعاهاي واهي مجاهدين را تكرار مي‌كنيد. مجاهدين هركسي را كه كوچكترين انتقادي به‌عملكرد آنها داشته باشد به رژيم جمهوري اسلامي منتصب [منتسب] مي‌كنند.
مأمور امنيتي مي‌گويد: ما اطلاعات كافي داريم كه شما با رژيم در ارتباط هستيد و هزينهٌ نشريهٌ شما توسط رژيم تأمين مي‌شود و هم‌چنين مي‌دانيم كه آقاي شمس‌حائري با رژيم در ارتباط است و رابط او با وزارت اطلاعات برادرش مي‌باشد. و در همين رابطه يكبار هم به‌سنگاپور سفر كرده است. و آقاي پرويز يعقوبي هم در فرانسه با رژيم ايران در ارتباط است. و راجع به عابد چي؟
كريم حقي در جواب مي‌گويد: اولاً هزينهٌ نشريهٌ ما توسط آبونمان خوانندگان و كمك مالي دوستان نشريه تأمين مي‌شود. در ثاني اگر شما ادعا داريد كه اطلاعات كافي داريد مي توانيد از كانالهاي قانوني و دادگاه اقدام كنيد. در رابطه با عابد حاج‌اسماعيلي هم، وي يكسري اشتباهات داشته است كه خودش به آن اذعان كرده است و ظرف چند روز گذشته ما درگير آن بوديم كه مسألهٌ را به‌نحو انساني و درست حل و فصل كنيم. راجع به آقايان شمس‌حائري و پرويز يعقوبي هم اين وصله‌ها به آنها نمي‌چسبد.
مأمور امنيتي مي‌گويد: ما هلند را آرام مي‌خواهيم و نمي‌خواهيم كه اين‌جا تظاهرات و درگيري باشد، براي شما خيلي بهتر است كه دست از اين كارها برداشته و به‌دنبال كار و زندگي خود برويد و فكر آيندهٌ بچه‌هايتان باشيد.
كريم حقي جواب مي‌دهد: اولاً ما نه تظاهرات به‌راه انداخته‌ايم و نظير مجاهدين به‌خانه‌هاي مردم حمله كرده‌ايم و نه سخنراني و مراسم ديگران را به‌هم زده‌ايم و نه جاسوسي كسي را مي‌كنيم. در ثاني چطور ممكن است مزدوران و جاسوسان صدام‌حسين در اين‌جا آزادي‌عمل داشته باشند، آنهايي كه دست به اعمال تروريستي مي‌زنند. كساني‌كه به اسم كمك به كودكان بي‌سرپرست از مردم اروپا اخاذي كرده و خرج ماشين ترور و خشونت خود مي‌كنند، آزاد باشند. اما، ما به‌عنوان قربانيان رژيم جمهوري اسلامي و مجاهدين حق داشتن يك نشريه را نداشته باشيم. ما هيچ كار مخفي و غير‌قانوني نداشته و نداريم. شما تمامي تلفنها و نامه‌هاي ما را كنترل مي‌كنيد و از اين موضوع اطلاع كامل داريد. شما در مقابله با شخص من و جهت اين‌كه من دست از فعاليتهايم بردارم تنها و تنها يك كار مي‌توانيد بكنيد و آن اين‌كه مرا بكشيد. به‌غير از اين به‌هيچ‌وجه نمي‌توانيد جلو مرا بگيريد. اگر نشريهٌ پيوند هم به‌هر دليلي منتشر نشود، من مطالبم را با دست نوشته و خانه‌به‌خانه پخش مي‌كنم.
مأمور مربوطه مي‌گويد: ما مي‌دانيم كه شما از مجاهدين نفرت داريد و آنها به‌شما ضربه زده‌اند و زندگي و آيندهٌ شما را خراب كرده‌اند.
كريم حقي مي‌گويد: آن‌چه شما مي‌دانيد يك‌هزارم فجايعي است كه مجاهدين به‌سر من و دهها تن ديگر آورده‌اند و اين موضوع به اين راحتيها كه شما تصورش مي‌كنيد، تمامي ندارد.
پس از اين صحبتها مأمور امنيتي خداحافظي كرده و مي‌رود.
در همان روز يك مأمور امنيتي ديگر در پاركينگ محل كار خانم رويا رودساز، همسر كريم حقي حضور داشته است و زماني‌كه وي قصد سوار شدن بر اتومبيل خود را داشته، خود را معرفي كرده و مي‌گويد قصد دارد با وي صحبت كند. اساس صحبت‌ها حول فعاليتهاي كريم حقي و اين‌كه هزينهٌ نشريه پيوند از كجا تأمين مي‌شود، بوده است. مأمور امنيتي به خانم رودساز مي‌گويد كه: كريم و دوستانش، شبكهٌ بزرگي تشكيل داده‌اند و همگي آنها با رژيم در ارتباط هستند. كريم يكبار به قبرس سفر كرده است. و در ادامه مي‌پرسد كه آيا مورد مشكوكي مشاهده نكرده است؟
خانم رودساز جواب مي‌دهد: من نه‌تنها هيچ علاقه‌يي به‌فعاليتهاي همسرم ندارم، بلكه بزرگترين مشكل ما در زندگي‌امان فعاليتهاي سياسي همسرم مي‌باشد. اين به‌كنار، اما من خودم از نزديك شاهد بوده‌ام كه كريم و دوستانش هميشه با چه مشكلات و مشقاتي نشريه را منتشر مي‌كنند.
مأمور مربوطه از وي راجع به آقاي بني‌صدر، بهمن نيرومند، عليرضا نوري‌زاده و عابد حاج‌اسماعيلي سؤال مي‌كند كه خانم رودساز جواب مي‌دهد من اين افراد را نمي‌شناسم. مي‌دانم كه همسرم با خيليها تماس دارد اما من علاقه‌اي به كارها و فعاليتهاي او ندارم.
مأمور امنيتي مي‌گويد: ما مي‌دانيم كه كريم حقي نفرت خاصي از مجاهدين دارد و مجاهدين به او ضربه زده‌اند. اما ما هلند را آرام مي‌خواهيم. و مي‌خواهيم امنيت همه تأمين باشد و كريم حقي با كارهايش مانع اين هدف مي‌شود.
خانم رودساز در جواب مي‌گويد: شما چرا به عوض مجاهدين كه اعمال غيرقانوني و سركوبگرانه‌اشان شهره عام و خاص است، به ديگران چسبيده‌ايد؟ چون‌كه ضعيف‌تر هستند؟
در همان زمان دوست ديگري به‌نام (م) كه آقاي عابد حاج‌اسماعيلي را به ايستگاه قطار برده بود مورد تعقيب دو اتومبيل از جلو و عقب قرار مي‌گيرد.
هم‌چنين زماني‌كه عابد حاج‌اسماعيلي به‌مقصد فرودگاه آمستردام سوار قطار مي‌شود يكنفر در قطار به او مراجعه كرده و سؤالهاي مشابهي را مطرح مي‌كند.
در همان روز سه‌شنبه در سه شهر آلمان يعني كلن، ويسبادن و هنف 6‌نفر در گروههاي دو‌نفره به آقايان مهدي خوشحال و بهمن راستگو و خانم نادره افشاري مراجعه مي‌كنند. محور سؤالات بر روي نوع ارتباطات، تيراژ نشريهٌ پيوند، نحوهٌ تأمين هزينهٌ آن… دور مي‌زده است. به مهدي خوشحال مي‌گويند كه تو از سه جا پول مي‌گيري. نيمروز، پيوند و ايران. ولي زماني‌كه نگاهي به‌دور و بر خود انداخته و زندگي محقر مهدي را مي‌بيند به خبط خود پي‌برده و مسير صحبت را عوض مي‌كند. از مهدي خوشحال مي‌پرسد كه چرا كمتر راجع به رژيم مي‌نويسد و موضعش نسبت به رژيم محتاطانه است. مهدي در جواب مي‌گويد، هركس خط فكري خاص خودش را دارد و اين بر عهده كسي نيست كه براي فرد ديگري خط و ربط مشخص كند. مأمور امنيتي مي‌پرسد: آيا تا به‌حال رژيم با تو تماس گرفته است؟ مهدي خوشحال مي‌گويد خير، كه طرف مربوطه جواب مي‌دهد خيلي عجيب است چون تو سوژه خيلي خوبي براي رژيم هستي و ما تعجب مي‌كنيم كه چرا تابه‌حال با تو تماس نگرفته‌اند. مهدي در جواب مي‌گويد سؤال خود را با رژيم در ميان بگذاريد شايد جوابي برايتان داشته باشد.
از آقاي بهمن راستگو مي‌پرسند تيراژ نشريهٌ پيوند چقدر است و هزينهٌ آن چگونه تأمين مي‌شود. وي جواب مي‌دهد، تيراژ نشريه رقم بالايي نيست و هزينهٌ آن نيز توسط دوستان و هواداران پيوند تأمين مي‌شود.
از آقاي بهمن راستگو سؤال مي‌شود كه چرا 80درصد مطالب نشريهٌ پيوند برعليه مجاهدين است كه وي با نشان دادن آرشيو نشريهٌ پيوند و توضيح مطالب چاپ شده در آن مي‌گويد هركسي كار ترجمه را براي شما انجام داده است كارش را به‌درستي انجام نداده است. در مجموع شايد 15درصد مطالب نشريهٌ پيوند در راستاي روشنگري در رابطه با مجاهدين مي‌باشد، و 85% بقيه مطالب انتقادي و سياسي و فرهنگي بر عليه رژيم جمهوري اسلامي است. در رابطه با مجاهدين نيز ما وظيفه خود مي‌دانيم تا حد توانمان، و با روشنگري و توضيح بكوشيم مانع از بر سر كار آمدن خميني ديگري بشويم.
از خانم نادره افشاري نيز راجع به كم و كيف رابطه‌اش با ساير فعالين پيوند و اين‌كه چه كسي از آنها با رژيم در ارتباط است و نحوهٌ تأمين هزينهٌ نشريه سؤال مي‌شود. كه ايشان جواب مي‌دهند: ما هميشه و هر‌ماه در رابطه با انتشار نشريه مشكل داشتيم و انتشار مرتب پيوند تنها و تنها با كار طاقت‌فرساي همكاران آن امكانپذير بود و ادامه مي‌دهد كه هيچ مورد مشكوكي مشاهده نكرده است و تمامي اين قبيل شايعات ساخته و پرداخته رجوي است، از خانم افشاري مي‌پرسند كه خود شما با رژيم در ارتباط هستيد و يا رژيم تماسي گرفته است، كه وي جواب مي‌دهد چنين موضوعي اتفاق نيفتاده است.
زماني‌كه آقاي عابد حاج‌اسماعيلي به انگلستان مي‌رسد. عليرغم اين‌كه پاسپورت انگليسي داشته و تبعه آن كشور محسوب مي‌شود، در فرودگاه وي را به‌مدت يكساعت معطل نگهداشته و به كنترل مي‌پردازند. و متعاقباً روز جمعه 4‌فوريه 2نفر ‌مأمور امنيتي انگليسي به‌خانه وي مراجعه كرده و به‌مدت 2‌ساعت با وي به‌گفتگو مي‌پردازند. از آقاي حاج‌اسماعيلي راجع به آقاي نوري‌زاده، نيرومند، خانبابا تهراني، رضا اغنمي، بهروز امين، كريم حقي، مهدي خوشحال، حسن عليجاني، و جعفر بقال‌نژاد سؤال مي‌كنند، و اين‌كه چقدر اين افراد را مي‌شناسد و چه رابطه‌اي با آنها دارد. رابطهٌ آنها با رژيم چگونه است؟ كه آقاي حاج‌اسماعيلي در جواب مي‌گويد: من تمامي اين افراد را از نزديك نمي‌شناسم و رابطه من با بقيه يك رابطه سياسي‌ـ فرهنگي است. با وي نيز مسألهٌ ضرورت حفظ امنيت كشور را مطرح كرده و مي‌گويند بهتر است رابطه‌اش را با نفرات پيوند و شخص كريم حقي قطع كند كه آقاي حاج‌اسماعيلي جواب مي‌دهد شما نمي‌توانيد براي من تعيين‌تكليف كنيد كه با چه كسي رابطه داشته باشم و با چه كسي قطع رابطه كنم. اين در حيطه مسئوليت و اختيارات شما و هيچ‌كس ديگر نيست.
روز دوشنبه 5‌فوريه آقاي جعفر بقال‌نژاد توسط پليس امنيتي نروژ احضار مي‌شود. محور سؤالات مشابهٌ بقيه بوده «تيراژ پيوند، نحوهٌ تأمين هزينهٌ انتشار پيوند، لزوم حفظ امنيت، اين‌كه چه كسي با رژيم در ارتباط است، درخواست قطع ارتباط با ساير همكاران پيوند، به‌طور خاص شخص كريم حقي.» جوابهاي آقاي بقال‌نژاد تماماً بر رد ادعاهاي مطرح شده و توضيح اين نكته كه منبع تمامي اين اطلاعات غلط مجاهدين مي‌باشد، بوده است. ايشان اضافه مي‌كنند كه اين يك معاملهٌ كثيف است. شما مي‌خواهيد در راستاي حفظ مجاهدين جهت امتيازگيري از رژيم، ما را قرباني كنيد، ولي ما به اين خواست تن نمي‌دهيم. ما در چارچوب آزاديها و اصول دموكراتيك كشورهاي اروپايي فعاليت مي‌كنيم و تا زماني‌كه در چارچوب قوانين مندرج در قانون اساسي و اصول دموكراتيك موجود فعاليت مي‌كنيم هيچ‌كس نمي‌تواند مانع ما بشود.
لازم به‌يادآوري است كه چند روز قبل از صحبت با آقاي بقال‌نژاد پليس امنيتي نروژ به‌محل زندگي آقاي حسن خلج رفته و تمامي پرونده‌هاي موجود در كامپيوتر وي را برروي ديسكت ضبط كرده و با خود مي‌برند، هم‌چنين تلفن‌دستي او را به‌همراه برخي دستنوشته‌ها و مدارك با خود مي‌برند.
هم‌چنين در هفتهٌ اول‌فوريه آقايان شمس‌حائري و محمدرضا اسكندري و همسرش خانم طاهره خرمي در هلند مورد سؤال‌و‌جواب قرار مي‌گيرند.
و در تاريخ چهارشنبه 9فوريه دو مأمور امنيتي هلندي به‌منزل مسكوني آقاي عليرضا محسني در هلند مراجعه مي‌كنند. در صحبت با آقاي عليرضا محسني علاوه بر اسامي نامبرده در بالا راجع به آقاي فريدون گيلاني سؤال مي‌شود. هم‌چنين مشخص مي‌شود كه امرالله ابراهيمي ـ‌از هواداران جدا شده از مجاهدين كه بعداز مدتي مجدداً به‌طور مخفيانه به‌همكاري با مجاهدين پرداخت با پليس امنيتي هلند همكاري مي‌كند و گزارشي برعليه آقاي عليرضا محسني به‌سازمان امنيت هلند رد كرده است مبني بر اين‌كه آقاي عليرضا محسني با رژيم ايران همكاري مي‌كند.
لازم به يادآوري است كه در هفتهٌ آخر ژانويه سازمان امنيت كانادا به برخي از اعضا و هواداران سابق سازمان مجاهدين مراجعه كرده و آنها را مورد سؤال و جواب قرار مي‌دهند. در صحبت با اين افراد نيز محور امنيتي روي لزوم حفظ امنيت كانادا دور مي‌زده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر