سعد حریری نخست وزیر اسبق لبنان و یکی از شخصیت های برجسته سیاسی جریان «المستقبل»، شامگاه یکشنبه با انتقاد شدید از اظهارات اخیر رهبر شبه نظامیان حزب الله لبنان در خصوص مداخله اش در جنگ داخلی سوریه، گفت:« من به حزب الله و رهبرش توصیه می کنم که راه قدس از سوریه نمی گذرد بلکه راه تهران از سوریه می گذرد».
نصرالله پیشتر گفته بود که راه قدس از زبدانی سوریه می گذرد. منطقه زبدانی منطقه است که اخیرا نیروهای مخالف اسد آن را از ارتش سوریه بازپس گرفته بودند.
سعد الحریری که در مراسم افطار رمضانی جمعی از هوادارانش سخنرانی می کرد، گفت:«رهبر حزب الله لبنان و شبه نظامیانش با هماهنگی کامل با سپاه قدس و قاسم سلیمانی و طرح فرقه گرایانه آنها در منطقه عمل می کند و این مسئله ربطی به قدس ندارد».
پیش از این احمد حریری برادر سعد الحریری و دبیر کل جریان «المستقبل»، با انتقاد شدید از رهبر شبه نظامیان حزب الله لبنان و حملات لفظی او به سعودی، حملات لفظی حسن نصر الله را به فریادهای «درمانده» در برابر ائتلاف کشورهای عربی به رهبری ریاض توصیف کرده بود.
اغلب جناح های سیاسی لبنان با مداخله حزب الله در جنگ داخلی سوریه مخالفند و مداخله این حزب در درگیرهای لبنان را تنها به دلیل وابستگی رهبری این حزب به ایران می دانند.