کل نماهای صفحه

۲۵ تیر ۱۳۹۴

طرح «حمله تروریستی» در یک پایگاه نظامی فرانسه خنثی شد

طرح «حمله تروریستی» در یک پایگاه نظامی فرانسه خنثی شد

برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه
برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه
وزیر کشور فرانسه روز پنج‌شنبه، ۲۵ تیرماه، از خنثی شدن طرح «تروریستی» عده‌ای برای سر بریدن یک عضو نیروهای مسلح این کشور در یک پایگاه نظامی خبر داد. چهار نفر در این رابطه در بازداشت به سر می‌برند.
به گفته برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه، در پی عملیات ویژه نیروهای امنیتی فرانسه در روز دوشنبه گذشته چهار نفر بین ۱۶ و ۲۳ سال که «طرح اقدامی تروریستی را در دست داشتند» دستگیر شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از آقای کازنوو، نیروهای امنیتی فرانسه «ظن آن را دارند» که سه نفر از این عده قصد داشته‌اند «یک عضو ارتش را ربوده و سپس سر ببرند».
در گزارش خبرگزاری فرانسه تاریخ احتمالی این اقدام تروریستی ۳۱ دسامبر، آخرین روز سال میلادی، اعلام شده است.
خبر دستگیری طراحان این حمله تروریستی ۲۰ روز پس از آن منتشر می‌شود که فردی با حمله به یک کارخانه در نزدیکی شهر لیون تلاش کرد این محل را منفجر کند. بعدا سر بریده یک شهروند فرانسه نیز در همین محل یافت شد.
پیش از آن نیز در ماه ژانويه مهاجمان اسلام‌گرا به دفتر نشريه فکاهی شارلی ابدو در پاریس و يک فروشگاه يهودی در همین شهر حمله کرده و ۱۷ نفر را کشتند.
از ان زمان تاکنون کشور فرانسه در وضعیت فوق‌العاده و اضطراری به سر می‌برد.
در میان افرادی که روز پنج‌شنبه خبر بازداشت‌شان منتشر شده مسن‌ترین فرد عضو سابق نیروی دریایی فرانسه به نام «جبریل» معرفی شده است.
از افراد بازداشتی هیچ اسلحه‌ای ضبط نشده، اما خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع می‌گوید که نیروهای امنیتی مدارکی را «درباره طرز تهیه مواد منفجره» از آنها به دست آورده‌اند.
طبق آمار دولت فرانسه، ۱۸۵۰ شهروند این کشور یا افرادی که در این کشور ساکن هستند در شبکه‌های موسوم به جهادی «دست دارند» و از این تعداد حدود ۵۰۰ نفر در سوریه یا عراق به سر می‌برند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر