کل نماهای صفحه

۲۷ تیر ۱۳۹۴

معناي رژيمي بودن نوشته اي از وبلاگ ”پروازپرستوها ”



معناي رژيمي بودن 
نوشته اي از وبلاگ ”پروازپرستوها ”



كاربري در فضاي مجازي در پاسخ به اين سوال كه ”با چه معیاری میخواهید رژیمی و غیر رژیمی را از هم متمایز کنید؟ آيا مخالف بودن با مجاهدین و ... يعني طرفدار رژیم بودن؟” چنين مي نويسد:
«خير اين استدلال درستي نيست. مخالف مجاهدين يا هر گروه و جريان سياسي بودن معنايش رژيمي بودن نيست.

 معناي رژيمي بودن مشخص است و فكر كنم پس از سي و هفت سال حاكميت زندان و شكنجه و سانسور و اعدام و تروريسم و اختلاس و ويراني ايران و فقر و بدبختي براي مردم ايران، هر كودك دبستاني ميداند، رژيمي چيست و رژيمي كيست. رژيمي يعني كسي كه از زندان و شكنجه و اعدام و سركوب مخالفين علني و آشكار حمايت مي كند, رژيمي يعني همينهايي كه روزانه از سايت هاي وزارت اطلاعات همان برگه هاي بازجويان اوين و گوهردشت و ديگر زندانهاي جمهوري اسلامي را در فضاي مجازي منتشر مي كنند. به لينكها و كامنتهايشان نگاه كنيد متوجه ميشويد رژيمي يعني كي.

وقتي ماموران و مزدوران وزارت اطلاعات روزانه عليه مبارزيني كه عليه يك رژيم ضد ايراني و سراپا فاسد همان اتهامات شكنجه گران را مصرف بكنند و فضاي مجازي را به گند بكشند! و اسم اين را بگذارند مخالفت با مثلا مجاهدين يا هر گروه ديگر! اين ديگر يك ترفند شناخته شده و لو رفته است

منظور از رژيم فكر كنم براي همه كاربران ايراني فعال در.» فضاي مجازي « روشن باشد. هيچ انساني كه ذره اي انسانيت داشته باشد، هر مخالفتي هم با هر شخص يا گروهي داشته باشد با اين رژيم جمهوري اسلامي هم نوا نميشود. من مي توانم صدها نمونه از رژيمي بودن ارائه بدهم. و فكر كنم بيشترين كساني كه مورد سانسور و حذف و محدوديت و قرار گرفته اند هوادار مجاهدين هستند كه در ايران خانواده هايشان هم از ظلم و جور گزمه هاي خامنه اي در امان نيستند. اگر كسي به حقوق بشر و آزادي و انسانيت احترام ميگذارد بايد از حق همه مخالفين جمهوري اسلامي با هر اختلاف نظري دفاع كند نه اينكه تحت عنوان مخالفت آب به آسياب جمهوري اسلامي بريزد .
جمهوري اسلامي كه كم امكانات براي تبليغ ندارد ديگر چه نيازي هست اينجا (منظور فضاي مجازي و سايت هاي بخصوصي است) را هم جولانگاهش بكنيم. بعيد است بتوان به قانون و حقوق بشر و حق آزادي انديشه و بيان احترام گذاشت بي آنكه به حقوق مخالفين جدي جمهوري اسلامي احترام گذاشته شود. دفاع از حق در برابر ناحق از همينجا شروع ميشود.
رژيم جمهوري اسلامي ناحق ، نامشروع و نامربوط با جامعه و تاريخ و مملكت ايران و عصري كه در آن زندگي مي كنيم مي باشد. اين رژيم دشمن آزادي و انسانيت و حقوق بشر است. مخالفين اين رژيم از جمله مجاهدين هر اشكال و ايراد و انتقادي هم از نگاه و نظر من و شما داشته باشند و هر مخالفتي هم با آنها داشته باشيم. درست نقطه مقابل جمهوري اسلامي هستند و نبايد اين مرز انساني و اجتماعي و سياسي و حقوقي را مخدوش كرد.
يكي قرباني است ديگري قاتل است. جاي جلاد و قرباني نبايد عوض شود. اين شاخص شناخت رژيمي و غير رژيمي است. البته ممكن است كسي از سر ناآگاهي مرتكب خطا بشود ولي مطمئن باشيد خودش را تصحيح مي كند اما رژيمي و همدست رژيم هرگز!

راه حل و پيشنهاد من اين است. كاربراني كه مشخص است سايبري جمهوري اسلامي هستند و براي تفرقه افكني و منحرف كردن فعاليت كاربران از دفاع از آزادي و حقوق بشر در ايران وارد ميشوند و با فرهنگ و ادبيات لمپني و فحاشي فضا را آلوده مي كنند. به نظر من نبايد مجاز باشند »و به آنها ميدان و اجازه فعاليت در ميان ايرانيان داده شود. « اگر كسي نظرش را سياسي و منطقي بيان كند فكر نمي كنم كسي مشكلي داشته باشد. البته هيچ آدم عاقلي با يك پاسدار و شكنجه گر بحث نمي كند و افشاي جنايات رژيم و پاسدارانش بحثي است كه هر ايراني وظيفه خود ميداند در حد توانش به آن اقدام كند و اين به نظر من كمترين كار در راه آزدي ايران است.»
كاربري در همين رابطه مي نويسد:
”من سایبری ها رو به دو دسته اصلی تقسیم میکنم. یکی آنهایی که بطور مشخص از خامنه ای حمایت میکنند و بر علیه مخالفان جمهوری اسلامی ترولینگ میکنند. مثلآ وقتی عزیز زندانی سیاسی اعدام میشود مسخره میکنند و یا ترور ندا رو بسخره میگیرند و دنبال مخدوش کردن اخبار در مورد جنایات جمهوری اسلامی هستند. برخی از اینها سایبری های مفتی هستند که البته بطور غیر مستقیم حقوق خود را دریافت میکنند. و برخی مستقیم. این دسته بخوبی قابل شناسایی هستند. مسئله گرفتن آزادی بیان نیست. چرا که اینان آزادانه میتوانند در وبلاگها و وبسایت خودشان و کیهان و فارس نظر خود را بدهند. مسئله این است که وبسایتی که بدنبال جامعه مدنی است و بدنبال آزادی بیان است بطور عمیق با افکار اینان منافات دارند و نمیباید منعکس کننده افکار ضد حقوق بشری اینان باشد.”
‫#‏بگونه‬ ‫#‏ايران‬ ‫#‏رژيم‬ ‫#‏رژيمي‬ ‫#‏سانسور‬ ‫#‏اعدام‬ ‫#‏شكنجه‬ ‫#‏سركوب‬ ‫#‏فقر‬ ‫#‏اسيد‬پاشي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر